Arve Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 (edited) Jeg er tydeligvis en sånn belte-og-bukseselemann, men jeg forsøker å se etter måter å kutte ned fra dagens litt for omfattende rigg. Jeg kjører altså med CamelBak med følgende innhold: 2 slanger pumpe til dekk pumpe til gaffel Park Tool multiverktøy-kit (2-6mm unbrako, flatt skrujern, kjedekutter, dekkspaker, eikestrammer) SOG multiverktøy (har tang som jeg bruker en sjelden gang) unbrakosett 1,5-8 mm (jeg vet...) plugger for tubeless lappesaker Sykkelen har en "gjemt" multitool med unbrako 2-5 mm som er hendig, men ikke kraftig nok til en del vanlig bruk. Det er nok nettopp en god løsning unbraco som er lange nok, samt torx for bremseskiver, jeg er mest på jakt etter. ps: bare det å skrive denne posten får meg til å starte "ryddingen". Edited October 25, 2023 by Arve Quote
perbl Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 Personlig har jeg lite miniverktøy fra Topeak, dekkpumpe fra Fabric, en slange, plugger for tubeless i styret og lite lappesett. Dette flytter jeg mellom hhv sekk og midjeveske. Demperoppsett har jeg liksom ikke for vane å endre i løpet av en tur, og har liksom satt og glemt det. Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/
stislask Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 En slange. To dekkspaker, tubeless larver og plugger, håndpumpe fra biltema (veldig bra, blåser opp tubeless), multiverktøy. Quote
JoeT Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 (edited) Hverdagsturer (under 2 timer): -Dekkplugger -kjedelås -pumpe -mini mini unbrakosett (3,4,5,6 mm) Langturer: -Slange -pumpe -dekkplugger -stort multiverktøy med kjedekutter -kjedelås -dekkspak Edited October 25, 2023 by JoeT Quote
btm Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 Lite multiverktøy fra SKS, pumpe, to dekkspaker, strips, avbitertang, kjedekutter, ekstra girøre, en slange, lappesaker, pluggesett til tubeless, eikenøkkel, lite førstehjelpsskrin, ekstra bremseklosser (et par). Ligger fast i sykkelsekken, en Evoc Stage 12L (mener jeg det er). Sjelden jeg har bruk for noe, men har vel hatt bruk for det meste en eller annen gang (bortsett fra bremseklosser). Quote
Ivar Nilsen Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 Har sikkert med meg for lite men I sekken: ett eller annet random multitool, pumpe Under setet: dekkplugger, quick-link, CO2 patron, kjedetang, dekkspak, en slange. Er vel noe multitool greier der og som kom sammen med sete-taska I styret: sånn der pigg til dekkpluggene Quote
Arve Posted October 25, 2023 Author Posted October 25, 2023 Supert, takk for svar alle! Ser at jeg ikke er heeeelt alene om å være forberedt på det meste. Om flere vil henge seg på, send gjerne med lenke til multiverktøy 🙂 Quote
Knutspeed Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 På mine vanlige turer klarer jeg meg med SWAT på sykkelen. Slange, spak, kjedelås, lite multitool, minipumpe, samt kjedeverktøy i styrerør. Selv med mange timer på sykkel ila året er det svært sjelden jeg har behov for noe mer. I år har det vært en tubeless-ventil som knakk med påfølgende fiks i skauen, samt kløning og hull i fordekket som holdt hjem pga guffe og pumpeintervaller. Typisk er 90% av turene 1.5-3t. Etter at jeg byttet til lys uten kabelsalat og eksternt batteri er det enda mindre grunn til å dra på sekk. Bruker sekk dersom det er noe ekstra - dvs at jeg ikke får plass nok i lommene, eller at det er litt mer eventur. Kaffe, mat, ekstra tøy, stifikseverktøy o.l. Den står klar med alt for mye innhold: Større multitool Kjedelåser 3 forskjellige girører (all the bikes...) Girwire Liten avbiter Leatherman-fake større pumpe Demperpumpe Dekkpluggesett (ikke noe vits i å ha med uten skikkelig pumpe) Dekkspaker slange Briller 😎 til mekking og kartmysing Eikenøkkel Førstehjelpskit liten grensaks liten sammenleggbar sag Strips Quote
Gullars Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 - Slange med stropp på sykkel - multitool, kjedeledd samt kjedeverktøy på flaskeholder - pumpe i sekken for dekk + av og til demperpumpe litt etter hvilke type tur det er - dekk plugger i styre - av og til en dekkspake, men skifter de fleste dekk uten sålenge det ikke er med innlegg - av og til multitool i sekken med litt lenger umbrako, spesielt på lengre turer Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......
DesmoSkier Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 Minimal oppakning: OneUp EDC-pumpe inneholdende multiverktøy pluggesett kjedetang kjedelås Reserveslange på ramma 7 Mesh Northwoods jakke som festes på styret Maksimal oppakning: Sekk med Crank Brothers M19 multitool Leatherman Gorillatape (et par meter rullet på en dorull) Strips 5-6 stk Pose med Girøre 7 ledd kjede 3 kjedelåser Girwire Dekkspaker Bremseklosser m/bolt Ventilkjerner Dekkpluggesett Dekkpumpe (den samme som i mini-oppsettet) Førstehjelpssaker Gladpack Enkeltmannspakke Hansker Plaster Servietter for sårrengjøring Klær etter forholdene/turen, men vil spesielt nevne ting som er med når det ikke er strøkent sommervær Tørr ulltrøye Flere buffer Lue (Houdini ull/silke-kombo) Flere par hansker med forskjellige egenskaper for temperatur/fuktighet Regnjakke Tynn jakke (brukes mellom ulltrøye og skall) Dempepumpe tar jeg bare med om jeg tror dama skal gjøre endringer i oppsettet. (Jeg har vært ferdig satt opp mtp. lufttrykk i gaffelen på HT i åresvis, og fulldemperen min er coil foran&bak 😄 ) Noen ganger bruker jeg drikkepose i sekken, men flaske på ramma er mest brukt. Som alltid er King Cage best til å holde flasken din fast. Quote Helge https://www.strava.com/athletes/1635481
Recommended Posts