mralfred Posted March 8 Posted March 8 olve skrev (11 minutter siden): Får CLX-hjulsett til 13 998,- nå hos sykkelsport.no. Bakhjul Forhjul Tenkte mer på disse https://sykkelsport.no/produkt/roval-rapide-clx-ii-hvite-dekaler-kun-forhjul/ Evt versjon 1 hvis tubeless ikke er et must Quote
baroudeur Posted March 8 Posted March 8 torbjornhb skrev (1 time siden): Hva er "galt" med Z303? Enkelt og greit utrolig flott sykkel!🤌 Ingenting, er ganske fornøyd med dem, men de hører egentlig til grusraceren. På den står nå et sett DT Swiss P 1800 som fungerer bra, men den skal egentlig ha 303S. 1 Quote Vive le forum!
torbjornhb Posted March 8 Author Posted March 8 (edited) baroudeur skrev (7 minutter siden): Ingenting, er ganske fornøyd med dem, men de hører egentlig til grusraceren. På den står nå et sett DT Swiss P 1800 som fungerer bra, men den skal egentlig ha 303S. Ahhh... Med andre ord feinschmeckeri. I ekte sykkelånd🙌☺️ Edited March 8 by torbjornhb 1 Quote https://pulssonen.no
Gruskverner Posted March 8 Posted March 8 mralfred skrev (2 timer siden): Tenkte mer på disse https://sykkelsport.no/produkt/roval-rapide-clx-ii-hvite-dekaler-kun-forhjul/ Evt versjon 1 hvis tubeless ikke er et must Bra pris men tomt på lager. Jeg kan på det varmeste anbefale Reserve 52l63 som et alternativ, 20,4 laks på "permanent tilbud" og var med på å vinne TDF i fjor 🙂 Quote
Skoje Posted March 8 Posted March 8 Det er kun på lagervare, Santacruzsykler.no har noen 40l44 igjen på lager til 20 400,-, ingen 52l63. Prisen øker på Reservehjulene pga valutakurs fikk jeg beskjed om. Hadde det ikke vært for at jeg har et sett med 303FC hadde jeg løpt og kjøpt 40l44 med DT240 nå. 1 Quote
Fivestage Posted March 8 Posted March 8 (edited) Skoje skrev (14 minutter siden): Det er kun på lagervare, Santacruzsykler.no har noen 40l44 igjen på lager til 20 400,-, ingen 52l63. Prisen øker på Reservehjulene pga valutakurs fikk jeg beskjed om. Hadde det ikke vært for at jeg har et sett med 303FC hadde jeg løpt og kjøpt 40l44 med DT240 nå. Jeg har 303FC og 40|44 (DT240). Personlig liker jeg FC best. Føles kvikkere på alle måter og jeg tåler langturer bedre med dem. Vinn-vinn for min del. Hva er det du ser på som fristende med dem, bortsett fra at n+2 hjul alltid er bedre? Edited March 8 by Fivestage Quote
SigmundS Posted March 8 Posted March 8 olve skrev (5 timer siden): Får CLX-hjulsett til 13 998,- nå hos sykkelsport.no. Bakhjul Forhjul dafuq? 16mm innvendig bredde? Sooo Twothousand&late! Quote
olve Posted March 8 Posted March 8 (edited) 1 hour ago, SigmundS said: dafuq? 16mm innvendig bredde? Sooo Twothousand&late! Hva mener du? Får lett pressa inn 18mm dekk og kjørt 120 psi der! Edited March 8 by olve Quote
mralfred Posted March 9 Posted March 9 Morten Aldal skrev (5 timer siden): Ny for 2024 Flott sykkel! Er det alpinist CL hjul? Quote
Morten Aldal Posted March 9 Posted March 9 mralfred skrev (3 timer siden): Flott sykkel! Er det alpinist CL hjul? Takk! Alpinist CL II Quote
ktodnem Posted March 10 Posted March 10 (edited) Og der ble den faktisk ferdig! Kuleste detaljen er kanskje woolftooth PM til FM adapter. Mer bending av dropout måtte til, men nå er denne klar for noen sesonger til. Men lot familien gå for lut og kaldt vann hele dagen mens jeg googla di2-oppsett, så ikke prøvd sykkelen enda. Bremsene ble bra, det er alltid en god start. Edited March 10 by ktodnem 10 Quote
Horpest Posted March 10 Posted March 10 Cervelo Soloist kjøpt i vår. Har vært ute på 2 turer og den er så langt en drøm! 13 Quote
SigmundS Posted March 12 Posted March 12 Etter 3 år på denne som vel kan kan kalles klatresykkel Så ble overgang til ææærosykkel 8 Quote
msteiro Posted March 14 Posted March 14 (edited) . Edited March 14 by msteiro Bilde ble ikke lastet opp Quote
basse Posted March 19 Posted March 19 Fjoråret var gravelsesong og de turene jeg hadde på asfalt gjorde meg lysten på en racer. Ga en god venn oppgaven om å bygge noe billig og raskt 💨 Nikishi Olympic. Ramme fra 80-tallet. Tange Champion #1 rør. Sram Force 10 gir. 8.55 kg. Alle delene, med unntak av stem og bartape er kjøpt brukt. Mangler bare pedaler og nye dekk nå:) 14 Quote
ktodnem Posted March 19 Posted March 19 Å fytti, _den_ var vakker! Føler meg forøvrig historieløs her nå, visste ikke at Avocet lagde seter, forbinder det med fargerike computere. 1 Quote
OleF Posted March 19 Posted March 19 (edited) Retro ramme med nyere type gruppesett er nice. Men du har ett flatt framdekk😜 Edited March 19 by OleF Quote
baroudeur Posted March 22 Posted March 22 baroudeur skrev (På 8.3.2024 den 14.27): Tatt etter dagens tur. I år får den nok endelig sitt eget hjulsett. Det er vel Reserve som er forumfavoritten nå. Nye hjul og dekk. Om det er opp- eller sidegradering vil våren vise. Grusraceren får i hvert fall 303s-ene sine tilbake. 10 Quote Vive le forum!
Maggan Posted March 22 Posted March 22 baroudeur skrev (4 timer siden): Nye hjul og dekk. Om det er opp- eller sidegradering vil våren vise. Grusraceren får i hvert fall 303s-ene sine tilbake. Hvor kjøpte du dekalene til ramma? 🤩 Og er de bare klistret over? Quote
baroudeur Posted March 22 Posted March 22 Maggan skrev (49 minutter siden): Hvor kjøpte du dekalene til ramma? 🤩 Og er de bare klistret over? https://www.etsy.com/no-en/listing/983109370/custom-made-specialized-tarmac-decal?ref=yr_purchases Ja, bare klistret over. Ikke 100% perfekt fit alle steder, men ettersom originalen er grå ser det bare ut som om dekalene har skygger enkelte steder. Det er nok verdt å tenkte på opprinnelig ramme- og logofarge om man skal klistre disse over. Godt mulig det finnes noen som selger dekaler som er 1:1, men jeg fant det ikke den gang. 1 Quote Vive le forum!
oyvindrn Posted March 22 Posted March 22 Ny på forumet 🙂 Surrer litt med tanken om å bytte til nyeste modell, men starter uansett sesongen 2024 med denne. Colnago V3Rs med Campagnolo Bora Ultra WTO45 hjulsett 9 Quote
RoyE Posted March 24 Posted March 24 Samme gamle traveren i år som i fjor (og som sikkert blir med en stund) på meg. 2022 Canyon Ultimate CF SL 7, med Rival AXS og Zipp 303s. 15 Quote .
Hap Posted March 28 Posted March 28 (edited) FARA F/RD i off-white. Ultegra Di2 12spd med ganske standard utveksling (52/36 11-34). FARA sin egen cockpit (420-100, med noe flare i bukken) som jeg har falt pladask for, mest komfortable cockpit jeg har prøvd til nå. Black Inc thirty hjulsett med noen Pirelli P Zero 28mm dekk foreløpig kun med slange. Jeg har i utgangspunktet et annet hjulsett som var tiltenkt denne sykkelen, men å sykle på 30mm hjul etter mange år med minimum 50mm var ganske behagelig. Vi får se, kan hende hjula beholdes. King Cage flaskeholdere. Edit: jeg aksepterer all kritikk rettet mot Varia festet som åpenbart er opp-ned. Edited March 28 by Hap 11 Quote
EspenE Posted April 1 Posted April 1 Vist før, men tatt i bruk for første gang i dag. Superfornøyd med sittestilling, giring og hjul. Dekkene er og bra, men mistenker at de har begrenset levetid. Jomfutur på litt over 5 mil og bare vinteren holder seg unna skal den brukes flittig fremover. 7 Quote
Recommended Posts