Jump to content

Recommended Posts

Posted

Helst ikke over 10k. Har i9 hydra idag, 28h der ryker det eiker omtrent annenhver uke. Veier rundt en 110-115kg og kjører med 28 bak og 22 foran.

Posted

28 eiker til park er ikke nok. Spesielt ikke til din vekt. DT EX511 og 32 eiker er kjent for å være solid, alternativt de nye FR-felgene. DT har ferdighjul også. Vurder også Newmen, som har ganske solide nedoverhjul. 

• Like 1
Posted

Støttes at ex511 hjul er fantastiske og bombesikre, har samtidig brukt Halo sine gravitas hjul og hope sine fortus 35 som begge er bombesikre og enkle at serve og finne reservedeler til. Halo er velkjent før sine budsjett vennlige hjul så er litt beroende på budsjett som nevnt innen

Posted

Jeg (og Brage, har jeg hørt) sverger til FR1950. Tror ikke du får noe særlig mer bombesikkert enn det. 

Jeg er 100kg pluss og sykler ok hardt. Håper du bruker inserts, for hadde jeg sykla på 28/22 psi, så vrenger jeg dekk. Jeg må minst opp på 30 psi bak. 😞

Bruker som regel Magic Mary foran og Big Betty bak, begge i super-dh.

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

Tre forslag til ferdigbygget: 

Hope Fortus

DT Swiss FR 

Mavic Deemax Park

Alternativt så er forslaget til Baronen bra. Karbon kan også være et bra alternativ for hard kjøring da eikespennet typisk vil holde seg bedre, men det havner nok fort over budsjett. 

• Like 1