Jump to content

Recommended Posts

Posted

En fordel med å være norsk er at du en eller annen gang har prøvd ut konseptet "Slippers på snø" og dermed har lært at det er i bestefall dumt. 

• Like 1
  • Haha 3
  • 1 month later...
Posted

Blir visst lenger enn nokon gong, opp mot 5000 km. Skal tru om det betyr flatare. Balkan er vel like kupert som før, men kanskje det hjelper å dra austover i staden for sørover.

Varme blir garantert ei utfordring.

Posted
torhovland skrev (6 timer siden):

Blir visst lenger enn nokon gong, opp mot 5000 km. Skal tru om det betyr flatare. Balkan er vel like kupert som før, men kanskje det hjelper å dra austover i staden for sørover.

Varme blir garantert ei utfordring.

En får jo god tid på å aklimatisere seg på en så lang tur.

• Like 1
Posted

Etter å ha hørt gjennom presentasjonen en gang til så har jeg laget et estimat av rute slik jeg tolker informasjonen og detaljene slik de ble gitt. Endelig informasjon om parcourene vil jo som alltid kunne føre til store endringer i valg av rute, men slik jeg tolker informasjonen så langt så prikket jeg inn denne ruta. 

Jeg kommer frem til i underkant av 4200 km når man trekker fra fergeturen. Dette høres langt mer overkommelig ut enn jeg først fryktet. Med ca. 46 000 høydemeter så blir det nok klatring, men ikke voldsomt mye mer enn det som er normalt.

Forbeholdene jeg har tatt er alle navngitte CPs og parcours fra presentasjonen, jeg antar at ruta nord i Spania blir relativt likt den fra Via Race i år, og at den siste parcouren i Italia er en klatring i Pacentro i Apenninene - men mulig jeg hører/tolker stedsnavnet feil. I dette estimatet har jeg tatt utgangspunkt i å sykle tilbake til Ancona og ta en laaang fergetur over til Durres, Albania. 

Dette med ferger over adriaterhavet synes jeg er veldig spennende. Det vil føre til mange ulike valg og kunne snu opp ned på rittet. Hva hvis topp 3 feks velger 3 forskjellige ferger? Og er det gitt at en direkte ferge til Albania er det smarteste? Jeg gleder meg til å finspikke på denne ruta når all informasjon er tilgjengelig 🙂 

TCR estimat.jpg

• Like 5
Posted
Sun Flyer skrev (2 timer siden):

Dream on 🙂

Vel, jeg har egentlig ikke noe problemer med å sykle i varme, synes faktisk at de gamle knoklene fungerer bedre da😎

Posted
Sveinung1 skrev (24 minutter siden):

Vel, jeg har egentlig ikke noe problemer med å sykle i varme, synes faktisk at de gamle knoklene fungerer bedre da😎

Mye erfaring med temperaturer over 40 grader?

Posted

Da ligger det meste av informasjon om ruta ute på Komoot. Transcontinental Race No11

De sa noe om at det var mindre grus i denne utgaven, men jeg ser foreløpig av parcours og CPs at man noen ganger må ta et valg mellom omvei eller snarvei med dårlig veistandard 😅

Ved å kjapt plotte inn alt i Komoot så ser jeg at ruta ligger an til å bli 4480 km lang og 55 730 høydemeter om man tar utgangspunkt i å ta ferga fra Bari (som kanskje vil falle naturlig for mange). Dette var lengere enn jeg trodde det kom til å bli da jeg så på ruta sist. Man kan jo finpusse den litt og kanskje få den i underkant av 4400. Feks. blir det ca. 8 mil kortere via Ancona, men da blir fergeturen 6 timer lengere.

Dette er en lang og hard rute, jeg vil tro dette fører til en høyere scratch rate enn tidligere, spesielt tar kanskje mange dette valget i Bari hvor det er en internasjonal flyplass og lett å komme seg hjem. 

Jeg synes ruta virker utrolig spennende og håper jo at denne ruta lar seg korte ned og flate ut betydelig i forhold til første utkast 😅 Vet ikke om jeg får nok sammenhengende fri neste sommer til å gjennomføre, men alternativet er jo selvfølgelig bare å sykle raskere 😁

• Like 4
Posted

Ja, eg synest eigentleg det der med fritt ferjeval over Adriaterhavet verka spennande, men ein parcours ganske langt sør i Italia stikk kjeppar i hjula.

Og då blir det jammen langt, ja.

Synest også det er underleg at dei har valt å la seg inspirere så mykje frå Via Race.

Men søknad blir det, så får vi sjå korleis det går.

• Like 2