torhovland Posted July 28, 2024 Posted July 28, 2024 I går køyrde eg Offroad Finnmark 150 med kona (ikkje Kona). I valget mellom min 16 år gamle fulldempa Turner Sultan og min Orbea Alma hardtail som eg brukte i Marokko gjekk eg for den siste, fordi: Den fungerte fint i Marokko. Finnmark kan umogleg vere meir steinete. (Oh, really?) Eg skulle sykle i turtempo med kona og trengte ikkje ein veldig rask sykkel. Eg var nok den einaste av 250 med halvdempar, og også den einaste med Tailfin AeroPack i staden for ryggsekk, med dynamo og lykt, og med vanleg syntetisk skjorte og stishorts. Damene på Jotka ville fyrst ikkje gje meg mat for dei syntes ikkje eg såg ut som ein syklist 😄 Det fungerte som planlagt, men det slo meg at løypa var ekstremt steinete, sjølv i forhold til Atlas Mountain Race. Spesielt i 35 km rundt Jotka. Spørsmålet er ikkje om fulldempa er raskare, men kor mykje vandring? Eg er jammen ikkje sikker på om ein XC-sykkel med kort vandring er det raskaste her. Vel, kanskje på 150. Den unge og ekstremt imponerande vinnaren, Sebastian Enoksen (som slo alle andre med 19 minutt!), sykla på ein Santa Cruz Blur, altså med 110 eller 120 mm vandring. Men på 700 km, som har endå meir steinete løyper, vil ikkje ein effektiv 130 mm vere raskare? Eg funderer på å bli med på 700 neste år. Men då vil eg ha ein sånn sykkel som har litt meir vandring og komfort enn ein XC-sykkel, men som samtidig er effektiv. Den treng ikkje å vere effektiv type "5 minutt tregare", men den må ikkje vere mange timar tregare. Det har ingen betydning om den veg ein kilo ekstra, men eg er oppteken av at demparopphenget ikkje skal suge all livsgnisten ut av meg. Eller meir presist, eg vil ikkje bruke mange watt på å varme opp demparolja. Den skal vere effektiv nok til å vere minst like rask som min Orbea Alma på type Atlas Mountain Race. Santa Cruz seier sjølv følgande: Quote Racing XC seems too keen but still want speed? Check out the Tallboy Og om Juliana Wilder: Quote We've taken all the acceleration and out-of-the-saddle sprint qualities of a carbon XC race rocket and fused them with a rear end that still rails corners like a hardcore trail bike. The result? A bike fast enough to win, fun enough to frolick. Meet the wild child of XC. Eg spurte dessutan ChatGPT: Which models offer more travel than an XC bike, but without a loss of efficiency? Several modern mountain bike models offer more travel than typical cross-country (XC) bikes while maintaining high efficiency. These bikes often fall into the "trail" or "downcountry" categories, providing more suspension travel for rougher terrain but incorporating designs and technologies to minimize energy loss and maximize pedaling efficiency. Here are some models known for balancing additional travel with efficiency: Downcountry Bikes 1. Specialized Epic EVO: Travel: 120mm front / 110mm rear Features: Aimed at those who want the efficiency of an XC bike with a bit more capability, the Epic EVO features a Brain suspension system that automatically adjusts to terrain changes, optimizing efficiency and performance. 2. Transition Spur: Travel: 120mm front / 120mm rear Features: Known for its lightweight and efficient pedaling platform, the Spur combines a modern geometry with efficient suspension kinematics. Trail Bikes 3. Yeti SB115: Travel: 130mm front / 115mm rear Features: Utilizes Yeti's Switch Infinity suspension system, which is designed to provide efficient pedaling while offering more travel than traditional XC bikes. 4. Santa Cruz Tallboy: Travel: 130mm front / 120mm rear Features: Equipped with VPP (Virtual Pivot Point) suspension, the Tallboy offers efficient pedaling performance and more capability for rough terrain. 5. Canyon Neuron: Travel: 140mm front / 130mm rear Features: Designed for efficient long-distance rides with more travel, the Neuron balances weight and performance with a progressive suspension design. 6. Giant Trance Advanced Pro 29: Travel: 130mm front / 115mm rear Features: Giant's Maestro suspension system provides a highly efficient pedaling platform while offering more travel for technical trails. All-Mountain Bikes 7. Trek Fuel EX: Travel: 140mm front / 130mm rear Features: Features Trek's RE with Thru Shaft suspension, which is designed to offer efficient pedaling while still absorbing bigger hits. Efficiency Considerations These bikes are designed with advanced suspension systems that aim to minimize pedal bob and maximize power transfer. Key technologies to look for include: Suspension Lockouts and Climb Switches: Many bikes come with the ability to lock out the suspension or adjust it for climbing, reducing energy loss on ascents. Progressive Suspension Designs: Modern suspension kinematics often focus on maintaining efficiency while providing better small-bump compliance and support through the travel range. Lightweight Frames and Components: Use of high-quality materials and components to keep the overall bike weight low, aiding in efficiency. Conclusion These models provide a good balance between increased travel and maintaining pedaling efficiency, making them ideal for riders who want more versatility and capability than a traditional XC bike without sacrificing too much efficiency. --- Ein annan ting å tenke på er at eg gjerne vil ha ein sykkel som er nokonlunde lett å finne på Finn. Eller her på forumet. Kva synest de? Kva er den perfekte "grove" bikepacking-sykkelen? Og kva slags sykkel skal eg definitivt ikkje ha? 3 Quote
HenrikG Posted July 28, 2024 Posted July 28, 2024 Skal du ha plass til rammeveske? Det kan jo være utslagsgivende for valg av rammedesign. Scott Spark 120mm og Rocky Mouintain Element bør inn på lista di. PS: Du kan få teste min Epic Evo hvis du vil 🙂 1 Quote
Stefan77 Posted July 28, 2024 Posted July 28, 2024 Om ønskelig kan du få se og prøve en Element i str M litt lengre ned på Byåsen. Bortreist noen dager til. 1 Quote
torhovland Posted July 28, 2024 Author Posted July 28, 2024 Rammeveske var eit viktig poeng då eg gjekk for hardtail i vinter. I ettertid ser eg at det skal gå greit å klare seg med ei lita rammeveske i kombinasjon med alle andre vesker rundt omkring på sykkelen. Takk for tilbod om prøving av sykkel. Då skulle eg gjerne testa med eigne hjul på ei lita sløyfe i Bymarka, men dette kan vi kome tilbake til. Eg starta eigen research ved å sjå litt meir på Tallboy vs Blur. Artig at eg nemnte at "det har ingen betydning om den veg ein kilo ekstra", for ramma til Tallboy åleine er ein kilo tyngre enn Blur (2,83 vs 1,86 kg). Det blir litt drøyt. Epic 8 EVO med 130 mm framme og 120 mm bak ser ut til å kunne vere det eg er ute etter. Rammevekta på den er 2,11 kg. I denne testen er det ei interessant samanlikning med Scott Spark 900: Quote The Spark 900 models pump things up with a 130mm travel fork and a more trail-oriented build kit. ... However, the stiff chassis does pass on more feedback to the rider. In comparison, the Epic EVO is quite a bit smoother and more compliant, especially on rockier terrain. ... It looks incredible and offers some advantages, but it is a significantly more time-intensive bike to work on compared to the relatively simple Epic EVO. Quote
Gullars Posted July 28, 2024 Posted July 28, 2024 Har hatt Tallboy 3 og Blur 3 og det er stor forskjell på både vekt og kvikkhet. Tipper den forskjellen er større på dagens modell hvor Tallboy er blitt ennå litt slakkere og grovere. Jeg har letet etter noe tilsvarende over ganske mange år rett og slett fordi jeg liker en kvikk sykkel som samtidig føles trygg. Pga er demper havari så fant jeg det nærmeste jeg har kommet rett før ferien i en Trek Top Fuel 2020 modell med remote lockout med 120mm foran og 115mm bak. Den er kvikk oppover, bortover og trygg nedover. En ulempe med den er «stående» bakdemper og dermed bare plass til ei flaske inni triangelet. Ellers veldig komplett sykkel til mitt bruk 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......
eldo472 Posted July 28, 2024 Posted July 28, 2024 Fikk meg en Pivot Switchblade i våres. En litt nedover optimert sykkel, men dw linken gjør at den føles veldig effektiv å trå. Mach 29 eller 4 sl er nok enda mer effektive. Meget fornøyd med Pivot. Første sykkel jeg har eid hvor det følget med en bra manual for instilling av demperne. 1 Quote
LarsB Posted July 29, 2024 Posted July 29, 2024 Du er inne på mange riktige modeller her @torhovland. Til bruken din er det en ting som kan være greit å ha i bakhodet. Mange av de nye, og særlig de litt grovere syklene har fått en veldig bratt setevinkel. Det (kan) gjør dem bedre til å klatre skikkelig bratt oppover. Men det gjør også at det kan bli litt vrient å finne en god stilling til lange sittende strekker. Dette preger mest de med mer vandring. Jeg ville holdt meg til klassen med 120/120 mm vandring til dette bruket. De er som oftest tunet til å være effektive i tråkket samtidig som de tar unna forbløffende mye terreng når man ber dem om det. Jeg tror, basert på kompisers erfaring at Tallboy kan by på noen problemer med å få god langturfølelse på. Selv om det er en skikkelig god stisykkel. Her er testene av relevante modeller fra Terrengsykkel. Verd å lese gjennom for å lese seg opp litt. Enkelte av disse kan man finne på finn nå om dagen: https://www.terrengsykkel.no/sykler/lette-stisykler https://www.terrengsykkel.no/sykler/rittsykkel LarsB 1 Quote
torhovland Posted July 31, 2024 Author Posted July 31, 2024 @Justinas har visst funne svaret 🙂 https://www.instagram.com/p/C-FJT_OOA5o/?utm_source=ig_web_copy_link Quote
LarsB Posted August 2, 2024 Posted August 2, 2024 Eller Tour Divide sykkelen hans. https://www.terrengsykkel.no/sykkelritt/justinas-leveika-sin-trek-supercaliber-9-9-ssl Går sikkert fint det også. Selv om den var diskvalifisert i din vurdering pga. vandringen. 1 Quote
torhovland Posted August 2, 2024 Author Posted August 2, 2024 Ja, altså, ikkje "diskvalifisert" då, men poenget med tråden var å studere eit alternativ med litt grovare fulldempa sykkel enn det som blir brukt på bikepacking-ritt i dag, utan at det går betydeleg ut over effektivitet. Ein sånn sykkel skulle vere perfekt på Offroad Finnmark om du ikkje er ute etter å vinne (eller kven veit?), og skulle også kunne vere svært så gøy og komfortabel på andre lange terrengritt i inn- og utland. Tråden vart starta i OF-feber morgonen etter målgang, rett før frukostbankett. No som den feberen har dempa seg framstår ikkje behovet like akutt (trur eg veljer andre ting framfor OF700 neste år), men det er framleis ein sykkel eg kunne ha tenkt meg til bikepacking i norsk utmark, utanfor konkurranse. Eit heilt anna sykkelbehov har meldt seg, og eg tippar eg kjem til å starte ein tråd om det også! 1 Quote
Recommended Posts