Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg får registrert segmentet ved å følge stien på kartet.

Screenshot_20240729_200855_Strava.jpg.c5d689d0ab9b8c6e17aed21ee054abf5.jpg

Men før toppen av Skullerudåsen etter Fjellstadbakken er det flere spor der det er fort gjort å ta feil. Man skal ganske langt i retur før man drar sydover igjen.

Screenshot_20240729_201015_Strava.jpg.9e4b577a6f9f673404e761434116fbee.jpg

Det er også en skarp u-sving etter andre (?) sett med klopper der mange sykler rett frem. Vet ikke om det er noe som gjør at man ikke får segmentet, men en variasjon der de fleste sykler "feil".

Screenshot_20240729_201523_Strava.jpg.f7f4b5b3a671cf6692a6c3b5ede8e44b.jpg

• Like 1
Posted

Det er lenge siden jeg har syklet en komplett pioner-runde, men ser at jeg har flere ti-talls treff på det segmentet det lenkes til over, så det går helt fint å få match. 

Med tanke på hvor lite presisjon Strava har på matching skulle en tro at en må ha en del avvik før en ikke matches på et så langt segment. Det er noen avvik her og der på hvor NOTS egentlig anla Pioneren og hva som har blitt oppfattet å være den. Blir ikke bedre av at det kuttes og lages nye spor siden åpningen i 2016. Her er der mang en syklist som bør gå i seg selv for brudd på stivettreglene. 

Denne sporloggen er fra en tur jeg tok med selveste løypemester for pioneren -  @Altabjørn og hvor han (ikke jeg) logget det som var ment å bli den offisielle runden den dagen, om det skjedde eller ikke vet jeg ikke, men uansett fulgte vi slavisk selve ruta. Den turen var veldig lærerik ift. hva som egentlig var tenkt. Det er lenge siden, så verktøyet er en Edge 1000, med dårligere presisjon ser det ut til en dagens redskap. Min sporlogg ser slik ut:   https://strava.app.link/TlPNKgqcELb

Posted

Jeg forstår fortsatt ikke men det er i alle fall tydelig avvik mellom der "alle" sykler og hvor Pionér-traseen går på Strava: image.png.c1b4be527404a5433f84c4e19579c342.png

Bildet er fra Strava Heatmap og jeg finner ikke andre avvik. Skal sjekke neste gang jeg er på tur. Takk for innspill og detektivarbeid alle 😄

Posted
Lars-Erik skrev (5 timer siden):

Den turen var veldig lærerik ift. hva som egentlig var tenkt.

Ser samme avviket her: 

image.png.950acd3d005d9ec1d19f49d84d15665d.png

Det er også tydelig flere steder at mange har valgt seg spor utenom løypen for å "rette ut", unngå å måtte sykle rundt trær, unngå dumper, grøfter og tricky partier. Det er også en lærdom - selv med tilrettelegginger og tydelig skilting har folk en tendens til å velge andre linjer i stedet eller i tillegg.