kjemp1 Posted July 30 Share Posted July 30 Driver og leker med litt forskjellige rutevalg i Nordmarka. Ser det er en 1.5km trillesti mellom Blankvannsbråten - Kobberhaugen: https://www.skiforeningen.no/utimarka/omrader/nordmarka-syd/sykkelruter/vestre-aurtjern-blankvannsbratan-kobberhaughytta/ Noen som vet hvordan status er på denne nå? Ser DNT Oslo fikk 1 000 000 til å fikse denne tilbake i 2018: https://sparebankstiftelsen.no/tildelinger/utbedring-av-trillesti-i-nordmarka/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted July 30 Share Posted July 30 Jeg filmet og la inn den i Google Streetview i fjor, så bare å klikke seg rundt 😄 https://www.google.com/maps/@60.0355707,10.6659602,3a,90y,158.19h,61.23t/data=!3m11!1e1!3m9!1sAF1QipNHVtKlE9toItHFEAf5s33ZwgnfW8E-lT6hVv9t!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNHVtKlE9toItHFEAf5s33ZwgnfW8E-lT6hVv9t%3Dw900-h600-k-no-pi28.77039959175424-ya197.21492327489568-ro0.8815287947654724-fo90!7i5376!8i2688!9m2!1b1!2i27?coh=205410&entry=ttu Kan trykke på de blå stripene i kartet i bunn for å hoppe til plasser med bilde. Om jeg husker rett så klarte jeg sykle mye av den oppover selv med en gravel bike, kun noen partier jeg trillet. 1 Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjemp1 Posted July 30 Author Share Posted July 30 Kult! Men tolker jeg kartet riktig tok du turstien (gul), og ikke trillestien (blå)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykkelmafiaen Posted July 30 Share Posted July 30 Ah, ja. Jeg ble bare så glad for at det jeg har ordnet kunne være til nyttig at jeg kastet meg på Svar-knappen 😂 Jeg har også filmet den som går nordvest forbi blankvann, men da ikke det partiet som går rett nordover. Altså, fra krysset her og til høyre har jeg filmet, men ikke strekningen til venstre opp til Kobberhaughytta. Så ca. halvparten. Den biten syklet jeg nedover, og det gikk helt ok på gravel annet enn en kneik her og der. Kom noen susende forbi på mtb som hadde null problemer. 1 Quote Sykkelaktivist! Nåværende prosjekt: Få Nordmarka og andre grusveier inn i Street View | Twitter/X | YouTube | BlueSky | Insta Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjemp1 Posted July 30 Author Share Posted July 30 Takk! Artig prosjekt 🙂 Hvis turstien ikke var så gale, tipper jeg trillestien går greit. Ser begge de veiene kan brukes til å knytte sammen noen fine rundturer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted July 30 Share Posted July 30 Vet ikke helt om det er samme trillesti, men en trillesti i området(Blankvann landskapsvernområde) har vært diskutert på side 4 og 5 i denne tråden. 1 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace Posted July 30 Share Posted July 30 Ingen merkbare forandringer fra år til år. Helt grei å sykle. Enklere fra sør til nord enn omvendt (jeg klarer ikke hele fra nord til sør). Fra Blankvann er det også en sti mot slaktern, som også er best fra sør til nord, da det er en veldig bratt bakke der med løs stein. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted July 30 Share Posted July 30 Med gravel/terrengsykkel er den grei, med landeveisdekk og -sko/pedaler må du ta beina fatt hist og her. Er egentlig ingen rutealternativer i nærheten, så det er verdt å gå litt hvis du skal over der. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjemp1 Posted August 1 Author Share Posted August 1 Takk for alle svarene 🙌 Prøvde meg på denne idag. Kom fra Kikut og tok trillestien som vist i marka appen (fra Kobberhaughytta ned til Blankvann). Syklet på en gravel sykkel med dropbars. For andre som er ute på treningsrunder i Nordmarka, og liker å sykle litt fort på grusen, synes jeg det er verdt å nevne at trillestien var i overkant kronglete. Masse gjørme, røtter, steiner og berg som stikker ut. Det ble for det meste trilling, litt bæring og et par små partier hvor jeg kunne sykle. Lignet mye på en vanlig tursti. Det er forsåvidt helt greit, den er jo ikke markert som vei på kartet. Men hadde håpet å kunne bruke denne til å knytte sammen noen nye ruter i området. Jeg tror de ekstra kilometeren denne hadde tatt å sykle via Sørkedalen hadde tatt nesten like mye tid, om ikke mindre. Så tror det like så greit blir Ring 4 i fremtiden 😄 Legger ved noen bilder for andre som er interessert 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted August 2 Share Posted August 2 18 hours ago, kjemp1 said: Takk for alle svarene 🙌 Prøvde meg på denne idag. Kom fra Kikut og tok trillestien som vist i marka appen (fra Kobberhaughytta ned til Blankvann). Syklet på en gravel sykkel med dropbars. For andre som er ute på treningsrunder i Nordmarka, og liker å sykle litt fort på grusen, synes jeg det er verdt å nevne at trillestien var i overkant kronglete. Masse gjørme, røtter, steiner og berg som stikker ut. Det ble for det meste trilling, litt bæring og et par små partier hvor jeg kunne sykle. Lignet mye på en vanlig tursti. Det er forsåvidt helt greit, den er jo ikke markert som vei på kartet. Men hadde håpet å kunne bruke denne til å knytte sammen noen nye ruter i området. Jeg tror de ekstra kilometeren denne hadde tatt å sykle via Sørkedalen hadde tatt nesten like mye tid, om ikke mindre. Så tror det like så greit blir Ring 4 i fremtiden 😄 Legger ved noen bilder for andre som er interessert Spør du en temposyklist er dette typisk 23 mm terreng, en landeveissyklist 28, en gravelist vil nok kreve 55mm, en terrengsyklist 2.4", en stisyklist 2.8" og en #enduro-syklist nærmere 4" 😉 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts