Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Ganske lavt nivå når det kommer til sykkel, men har en sykkel som jeg trener på ute. Har tidligere hatt denne av og på en rulle men ønsker en egen dedikert sykkel til å ha konstant på rulla. Hva slags sykkel trenger jeg til det? Tusen takk for alle svar 🙂 

Posted

Hei og velkommen til forumet!

Egen sykkel på rulla er definitivt å foretrekke så jeg skjønner godt du ønsker deg det. 
De aller fleste kjører landeveissykkel på rullen sin, så om det er det som er prioriteten din ute ville jeg gått for det. Enten setter du godsykkelen inn på rulla når rullesesongen starter og bruker vinter-/drittværssykkel ute, eller så bruker du godsykkelen når forholdene tillater det, og kjøper en dedikert rullesykkel. Mange har en eldre og «utdatert» sykkel stående her. Så om du finner en rimelig racer på Finn i riktig størrelse, så kan det fort være et fint alternativ. 
Hva slags rulle skal du kjøre på? Er det direct-drive, hvor du fjerner bakhjulet og kobler sykkelen til selve rullen, eller er det en der bakhjulet driver rullen?

.

Posted

Jeg fikk en litt ødelagt kremramme for et par poløl. Kjøpte et billig og brukt 105 girsystem. Behøver jo ikke bremser. Ellers litt fra skrotkassa i boden, så vipps ble dette til:

IMG_4651.jpeg.0b7b7939ee512bd7e5b68f58bc6961b1.jpeg

• Like 1

/Stig

Posted
RoyE skrev (4 timer siden):

Hei og velkommen til forumet!

Egen sykkel på rulla er definitivt å foretrekke så jeg skjønner godt du ønsker deg det. 
De aller fleste kjører landeveissykkel på rullen sin, så om det er det som er prioriteten din ute ville jeg gått for det. Enten setter du godsykkelen inn på rulla når rullesesongen starter og bruker vinter-/drittværssykkel ute, eller så bruker du godsykkelen når forholdene tillater det, og kjøper en dedikert rullesykkel. Mange har en eldre og «utdatert» sykkel stående her. Så om du finner en rimelig racer på Finn i riktig størrelse, så kan det fort være et fint alternativ. 
Hva slags rulle skal du kjøre på? Er det direct-drive, hvor du fjerner bakhjulet og kobler sykkelen til selve rullen, eller er det en der bakhjulet driver rullen?

Takk for svar. Det er landeveissykkel det er snakk om ja! Så det er egentlig bare å lete på Finn etter en billig racer i riktig størrelse? Altså ikke noe spesielt jeg må tenke på? 

Det er direct drive - Elite Direto XR-T Sykkelrulle. 🙂 

Posted
Furu skrev (2 timer siden):

Jeg fikk en litt ødelagt kremramme for et par poløl. Kjøpte et billig og brukt 105 girsystem. Behøver jo ikke bremser. Ellers litt fra skrotkassa i boden, så vipps ble dette til:

IMG_4651.jpeg.0b7b7939ee512bd7e5b68f58bc6961b1.jpeg

Det der så jo helt nydelig ut!! Problemet mitt er at jeg har null evner til å skru på noe som helst 😅 Men en sånn løsning hadde jo vært helt gull! 

Posted

Er det din størrelse så skal det ikke være noe i veien for det.
Risikoen ved dette er at kassett, kjede og drev er slitt og må byttes. Det er vrient å se ut fra bildene, men teksten antyder at det ikke er så mye brukt i det siste i alle fall. 

Men hvorfor vil du heller betale 5000 enn å ta av bakhjulet når du skal rullesykle?

LarsB