SverreRJ Posted August 1 Share Posted August 1 Hei, Jeg skal nå kjøpe min første landeveissykkel etter å ha lånt litt diverse og blitt bitt av basillen. Jeg har kokt det ned til 3 alternativer: 1: Orbea Avant H30 2: Canyon Endurace 7 3: Cannondale CAAD13 Hvilken av disse 3 hadde dere valgt? (Uavhengig av valg blir det nok Shimano 105 groupset). Jeg kan lite så setter stor pris på hjelp. /Sverre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hincapie Posted August 1 Share Posted August 1 Caad13, utelukkende fordi jeg rives svært godt på caad10 i mange år ikke, responsiv, kvikk og presis De 2 andre du viser er mer avslappet i geometrien, uten at det er negativt. Om du kan kjøpe lokalt er det kanskje også verdt med å ta med i betrakningen. Ville også vurdert denne i samme prisklassen https://husdalsport.no/produkt/giant-23-tcr-advanced-2-disc/?attribute_pa_storrelse=m&gad_source=1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranganathan Posted August 1 Share Posted August 1 Avanten var min første skikkelige sykkel i samme situasjon som deg for 4 år sia. Brukes fortsatt mye etter å ha gått rundt 12 000km. Akkurat klaring til dekk for grussykling også. Mye sykkel for pengene uten at jeg har så mye å sammenligne med... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chimp Posted August 3 Share Posted August 3 Caad13 har nok den beste rammen. Canyon endurace er heller aldri feil med gode komponenter til god pris. Avanten er litt tung mener jeg å huske. Hvis alt koster like mye og har samme versjon av 105 (11 eller 12s?) så ville jeg definitivt prøvd caad13 fordi det er top of the line aluminiumsteknologi og antakelig en ramme som er minst like god som karbon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts