Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! Vurderer å nedskalere bilkjøring, ta mer tog, sykle hjem-tog og tog-jobb. Hva er beste sammenleggbare el-sykkel? Hva bør jeg ikke kjøpe? 
Håper noen har noen gode tips! 
(Har ikke hatt el-sykkel før, har kjørt meeeeget mye bil) 

• Like 1
Posted

Utfordringen med sammenleggbare elsykler er vel vekta? Tern Vektron Q9 21,9kg. Vektron kommer med Bosch-motor og 400Wh batteri. Veldig rask titt på Brompton viser at den letteste er fra 16ish kg. Spinn selger vel Brompton. Det er ikke umulig å bære med seg, men verdt å tenke på. Et par jeg kjenner som togpendlet endte med sparkesykkel med grove hjul. Bittelitt mer sporty enn elektrisk sparkesykkel. Uten elmotor ligger vel Brompton og Riese&Muller på 10-13ish kg.

vektronq9-g1-unfold-blue-blue-grey.jpg

vektronq9-g1-fold-blue-blue-grey.jpg.web

MLR0VBEC6BOC0Q00J0052220VBVB00_1__03269.

MLR0VBEC6BOC0Q00J0052220VBVB00_4__61821.

Søker en på sammenleggbar elsykkel får en opp div. sykler, men litt vanskelig å si noe om kvaliteten. Norges største spesialiserte sykkelbutikk Bikeshop har f.eks. en i outleten til en ganske god pris. Det er kanskje en grunn til at de har 5+ stk med 40% rabatt i outleten, men skulle jeg kjøpt en litt rar sammenleggbar elsykkel hadde jeg kanskje kjøpt fra Bikeshop og ikke en butikk en ikke kjenner så godt til. Står den veier 17kg. 

ebility_1.1024.jpeg

ebility2.640.jpeg

Kaffe- og teansvarlig