Jump to content

Skistaver - Snart sesong...

Knirkekne

Recommended Posts

I påska miistet jeg to trinser. En på Atomic Redster XC stavene, og en på et sett Salomon karbonstaver. 

Det er jo "umulig" å finne slikt på nett, så jeg tenkte å spare tid, og kjøpe Swix TBS-trinser.... 

Er det mulig å skru disse på alle slags staver, eller er det kun Swix de sitter fast på?

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Uten å ha sjekke nærmere så er det ofte forskjellig dimensjoner på stavene i trinseenden.

Er det samme dimensjon så tipper jeg du må bytte piggen for det er vel der TBS trinsen festes??

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

TBS er trinse og pigg i ett og jeg vil si det er svært usannsynlig at det vil passe på staver fra andre merker enn Swix.

Swlx-stavene er for øvrig veldig gode, men det er en annen diskusjon.

Knirkekne skrev (20 timer siden):

Er ikke TBS både trinse og pigg i ett?

My bad, hadde hengt meg opp i at den kan skiftes trinse på enkelt og fått med meg at piggen følger med.

Det enkleste er å måle tuppen på staven med et skyvelære og kjøpe pigg/trinse i rett størrelse.

Hadde samme problem for en liten stund siden og det krevde litt leting, men gav uttelling.

Skjønner ikke hvorfor nettbutikker ikke kan oppgi innvendig diameter på trine/pigg slik at det er lett å finne.

Det gjelder forresten mye rart - det er utrolig mange dårlige beskrivelser generelt i nettbutikker og "dont't get med started" når det gjelder finn.no😉

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Jeg har brukt Swix sitt trinsesystem på Fischer staver i alle år. Etter at Swix begynte med TBS på de runde stavene sine også (Quantum 1, 2 og 3) har det ikke vært noe problem det fungerer veldig bra. 
Triac trinsene fungerte også, men det var trangere så der måtte det litt makt til i starten for å tvinge gjengene i skruen ned på, men så fort de var på første gang var de uproblematisk å bruke samme skruen videre.