Jump to content

Beltedrift hardtail

Recommended Posts

Er totalt fersk her inne men har hatt et par el-sykler nå og synes det er et fantastisk fremkostmiddel til tur sykling. Jeg bruker sykkelen til ymse turer på grusveier,skogsbilveier, stier og asfalt - aldri i by,aldri til pendling - kun til rekreasjon. Normal sykkellengde på mine turer er 50-80 km. Jeg har, som sikkert flere, opplevd at vanlig kjeder,drev osv - hyppig slites istykker. Dette er jeg nå lei og har begynt å tenke på beltedrift. Sykkelen må klare minst 100 km i kupert terreng mhp batteriet - og det bør være en hardtail. Jeg sliter dog med å finne en slik sykkel. Jeg har sett på Riese & Müller Supercharger 2 GT Vario, men jeg vil ikke ha alt ekstra dill-dallet på den sykkelen - vil kun ha skjermer og vekk med lys,display osv - en mer ren terrengsykkel er det jeg er på jakt etter. Jeg ønsker også at den skal oppleves lett å sykle og  aller helst ikke ha denne bråstopp følelsen som de el-sykler jeg har erfaring med i dag har. Mine turer har snitt hastighet på 24-26 km/t så det sier seg selv at jeg ligger å presser opp på grensen der batteriet gir støtte - skulle egentlig ønske det var mulig å endre støtte helt opp til 30-35 km/t, men det forstår jeg ikke er lov og at man ikke selv kan stille inn dette slik at det passer eget bruk. Jeg ønsker tips på sykler som skulle kunne passe meg gitt de opplysningene over.

• Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days