Stefan77 Posted August 7 Share Posted August 7 Robotgressklipperen vår har lagt inn årene etter 8 års med ustabilt arbeid. Den gamle bensinklipperen gjør en god nok jobb inntill videre men jeg håper å kunne finne noen tilbud i høst. Har vel ca 600 m2 med gressplen med en utforming som må kunne ansees å være utfordrende for de billigste klipperne. For å komme til på baksiden så må den gjennom en smal passasje med sving ca 70 cm. Den gamle klipperen klarte bare denne passasjen i et år før den ga opp og baksiden har blitt klippet med bensinklipper siden. Ny klipper skal helst være i stand til å komme seg bak dit selv men jeg kan leve med sånt 2 soners opplegg der jeg selv må løfte den bak dit når den skal jobbe der. Jeg har ikke troa på at disse klipperne uten kant-tråd skal klare å håndtere alle hindringene hos oss så går for tråd-modeller. Av tester på nett så er det stort sett de nye uten kant-tråd så ikke så mye hjelp og få der. Den skal såklart helst være gratis, men 10k +-2k er en god pekepinn på hvor jeg håper å havne. Noen erfaringer med hva som finnes for tiden, og om noen gode tilbud der ute? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikur Posted August 9 Share Posted August 9 Min oppfatning er at du har rett i din antagelse om trådfrie modeller. Så vidt jeg kunne lese om Husqvarna må de ha overraskende stor passasje. Såpass mye at jeg lurer på om de egentlig da er bedre enn en hvilken som helst budsjettmodell uten GPS. Jeg har en Husqvarna 315x. Den takler fint smale passasjer, så lenge det er en guidekabel gjennom. Jeg er der i mot ikke imponert over GPS'en og lurer på hvilken funksjon denne egentlig har. Den hjelper hvertfall ikke på å finne veien til ladestasjonen da den fortsetter å gå i sitt sedvanlige mønster helt til den treffer på guidekabelen. Men muligens den hjelper å ha kontroll på hvilke områder den har klippet. Prismessig blir det nok et stykke unna det du ønsker, men slik skal jo forslag her inne være 😉 Jeg tror cluet er å undersøke om modeller som passer i pris takler smale passasjer, dvs hvor nærme grense og guidekabel kan ligge hverandre. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krrm Posted August 9 Share Posted August 9 Har en Worx Landroid som klipper en liten tarm med passasje på rundt en meter. Hvis jeg måtte legge grensekabelen på nytt hadde jeg nok droppet denne tarmen og heller klipt den med den lille batteridrevne klipperen. Mest fordi det er ganske skyggefullt der og saktevoksende gress. Tidligere klippet den også en enda smalere tarm, men det ble litt trøbbel med "veigrepet" på noen skiferheller så der kortet jeg inn grensekablen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts