Jump to content

Tips kjøp av terrengsykkel/stisykkel for kidsa 11-12 år ca 153 cm høy

Recommended Posts

Hei,

sliter med å orientere meg om hva aom er best for barna mine. Jeg har tatt de flere sesonger med til Trysil i flytstiene der og kjøring på grussti og fjellstier (blåmerkede) til økende glede fra deres side. I år leide vi Scott roxter 26 hos Trysil skishop og den elsket begge, men når jeg sjekker siden til feks https://www.skistar.com/no/Shop/barn/utstyr/sykler/mountainbikes/roxter-26-disc-jr-silver-692788/ så oppgir de at maks høyde er 150 cm, og da er vel kidsa mine allerede for høye for denne og liten vits å kjøpe den når sesongen snart er slutt og de blir høyere? 
De vil bruke sykkelen til og fra skolen, samt sykling på grus/stier i Østmarka i Oslo, samt andre flytstier. 
Kidsa må ha minst hardtail slik den over, men finnes det andre anbefalinger? Jeg kan ikke forsvare økonomisk å kjøpe noe over 7-8k, og hadde håpet på Noe rimeligere, men ser at det skal hard holdes.

Anbefalinger fra dere som har peiling? Takk!

• Mulholland changed the title to Tips kjøp av terrengsykkel/stisykkel for kidsa 11-12 år ca 153 cm høy

Du kan lukte på voksensykler i S/XS på den høyden der. Ville aldri kjøpt en 26" på den størrelsen, min sønn på rundt 147 leide en Reaper 27,5" i Trysil i sommer, og det var sånn at den kanskje vil bli for liten om få år da vi så ham på den. Sykler til barn er vrient, spesielt med tanke på kost og at de vokser. Gode barnesykler holder prisen godt på bruktmarkedet, men blir ofte for dyre som hverdagssykler. 

• Thanks 1