Jump to content

Bib med lommer som ikke er "tullelange" i beina + normal prislapp

Gullars

Recommended Posts

Hei!

Jeg tok på meg spanderbuksene for en stund siden og bestilte meg en Rapha Core Cargo bib som jeg er blitt veldig glad i deler av.

Lommene på lårene er helt topp, men beinlengden er for lang for min del (jeg er kort i beina) og prisen er høy nok i forhold til hva man får.

Kjøpte bib i M og den er passe, men kunne nok vært trangere men er redd den blir kort i selene og om jeg kjøper str. S

Til opplysning så er jeg 180cm/91-92kg og i slekt med apene slik at jeg har lang rygg og korte bein😉

Bruker 2 i Bioracer bib/4 i trøye og 3 i Kalas bib/5 i trøye (klubbtøy)

Noen som har forslag til bib'er med cargo lommer som ikke har veldig lange bein og syk prislapp?

Helst under 2k per bib om det er "good shit" på alle punkt som benlengde, lommer og pad.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Jeg bruker Sportful Supergiara (?). Kjempedigg bib, men lommene kunne vært noe bedre. Har også en Rapha brevet bib, den har bedre lommer og god komfort, men er jo overprisa deluxe. Selv på sommersalg. Bruker L og XL i Sportful, mens på brevet biben bruker jeg og L og den er nesten for stor. 181cm/85kg.

• Like 1

Har 2 av 7mesh cargo bib, typen har også en. Under 2k. Fornøyd. Men har ikke andre shortser med lomme å sammenligne med. Muligens noe lang i bena?? (Søkte opp en samletest og stod da om 7mesh-shortsen: Leg length is noticeably longer than the Assos shorts, so take your pick as to which you prefer.)

• Like 1

Merk at nevnte SuperGiara bibshort har såkalt abrasion-resistant stoff som skal motstå slitasje, knall og fall, men som er noe mindre strekkbart enn andre bib fra Sportful. Rett størrelse er dermed avgjørende.

Jeg liker tettsittende sykkeltøy og bruker M i andre bib fra Sportful, men SuperGiara ble for liten i den størrelsen. 

Sportful er italiensk i snittet, så sjekk mot størrelsesguiden. Ref. lenken over.

Kanskje verdt å titte på Cycling Weekly's Best cargo bib shorts 2024, CyclingNews' Best cargo bib shorts of 2024 og Gran Fondo's Which are the best cargo bibs of 2023?

Selv har jeg forelsket meg i Spatzwear, også deres CONVOY Cargo Bib Shorts, men disse er dessverre både lange i beina, vanskelig å få tak i og kostbare utenfor kampanjer. Synd at Tom Barras i sin entusiasme faller for fristelsen til å skryte så uhemmet av plaggene sine. De fortjener en mer sober omtale som kvalitetsplaggene de er.

• Like 1

S