Gullars Posted August 8 Share Posted August 8 Hei! Jeg tok på meg spanderbuksene for en stund siden og bestilte meg en Rapha Core Cargo bib som jeg er blitt veldig glad i deler av. Lommene på lårene er helt topp, men beinlengden er for lang for min del (jeg er kort i beina) og prisen er høy nok i forhold til hva man får. Kjøpte bib i M og den er passe, men kunne nok vært trangere men er redd den blir kort i selene og om jeg kjøper str. S Til opplysning så er jeg 180cm/91-92kg og i slekt med apene slik at jeg har lang rygg og korte bein😉 Bruker 2 i Bioracer bib/4 i trøye og 3 i Kalas bib/5 i trøye (klubbtøy) Noen som har forslag til bib'er med cargo lommer som ikke har veldig lange bein og syk prislapp? Helst under 2k per bib om det er "good shit" på alle punkt som benlengde, lommer og pad. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeT Posted August 8 Share Posted August 8 Jeg bruker Sportful Supergiara (?). Kjempedigg bib, men lommene kunne vært noe bedre. Har også en Rapha brevet bib, den har bedre lommer og god komfort, men er jo overprisa deluxe. Selv på sommersalg. Bruker L og XL i Sportful, mens på brevet biben bruker jeg og L og den er nesten for stor. 181cm/85kg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted August 8 Author Share Posted August 8 Takk for tips. Ser for meg at den kan funke til meg i M. Får se om jeg finner den tilsalgs noe sted. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung1 Posted August 8 Share Posted August 8 Albion ABR1, helt latterlig god bukse. Obs på levering, jeg klarte ikke å endre fra ekspress levering, og hadde buksen på døren dagen etter jeg bestilte. Og betalte derretter... 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hardrock Posted August 8 Share Posted August 8 Har 2 av 7mesh cargo bib, typen har også en. Under 2k. Fornøyd. Men har ikke andre shortser med lomme å sammenligne med. Muligens noe lang i bena?? (Søkte opp en samletest og stod da om 7mesh-shortsen: Leg length is noticeably longer than the Assos shorts, so take your pick as to which you prefer.) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted August 8 Share Posted August 8 Merk at nevnte SuperGiara bibshort har såkalt abrasion-resistant stoff som skal motstå slitasje, knall og fall, men som er noe mindre strekkbart enn andre bib fra Sportful. Rett størrelse er dermed avgjørende. Jeg liker tettsittende sykkeltøy og bruker M i andre bib fra Sportful, men SuperGiara ble for liten i den størrelsen. Sportful er italiensk i snittet, så sjekk mot størrelsesguiden. Ref. lenken over. Kanskje verdt å titte på Cycling Weekly's Best cargo bib shorts 2024, CyclingNews' Best cargo bib shorts of 2024 og Gran Fondo's Which are the best cargo bibs of 2023? *** Selv har jeg forelsket meg i Spatzwear, også deres CONVOY Cargo Bib Shorts, men disse er dessverre både lange i beina, vanskelig å få tak i og kostbare utenfor kampanjer. Synd at Tom Barras i sin entusiasme faller for fristelsen til å skryte så uhemmet av plaggene sine. De fortjener en mer sober omtale som kvalitetsplaggene de er. 1 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted August 8 Author Share Posted August 8 Takk for alle innspill😀 Skal sjekke ut alle sammen Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonix Posted August 8 Share Posted August 8 Assos Mille GTC. Kortere bein og bedre pute enn Rapha Core Cargo. Litt dyrere enn 2000kr, men er vel salg snart. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted August 8 Share Posted August 8 Puta er god, men ikke noe fan av den front-pungen på puta. Lyseblå er heller ikke perfekt farge for en bib-pad 😄 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts