Gubben Posted August 9 Share Posted August 9 Er det noe verksted i Oslo/Drammens området som er "merkeverksted" for Campagnolo ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjasmas Posted August 9 Share Posted August 9 Vet ikke hva som er status nå, men Sørensen var vel tidligere ganske gode på Campa? Kanskje det finnes noen kompetente på Sportslageret eller Spinn Majorstuen også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted August 9 Share Posted August 9 Ikke noe merkeverksted for Campagnolo i byen, så vidt jeg vet, men støtter forslagene fra @Kjasmas. Kanskje @Valentino vet om andre. Om ikke delelager, er det meget mulig at lokale verksteder også kan ha mekkere med innsikt, erfaring og håndlag med Campa. *** Det er både en stor glede og en stor frustrasjon å være Campa-mann. Forhandlere og verksteder er like oppgitt som eierne over manglende respons, oppfølging og leveranser fra Vicenza. Men tradisjon, følelse og anerkjennelse veier i høy grad opp for det. Straks en sykkel med Campa triller inn, samles skuelystne om den og glemmer for et øyeblikk trådløse elektroniske grupper fra andre kontinenter eller felger med knølhvalmønster 😅 På verkstedene lyser øynene opp hos utslitte mekanikere som er inderlig lei av elektriske motorer både her og der og integrert styreoppsett, og man får hoppe rett til førsteplass i køen 😄 Nå som Ekar plutselig er blitt allemannseie, får vi håpe at utbredelsen og populariteten til denne eventyrgruppen løfter hele sortimentet og oppfølging av importører, forhandlere og kunder fra Campas side. Man skal aldri gi opp håpet. Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
altitude Posted August 9 Share Posted August 9 Kan være verdt å ta en telefon også til Bjørn Myhre Sport i Krokstadelva. De har hvert fall dyktige mekanikere. Trisport hadde det samme, men er av en eller annen ufattelig grunn avviklet og erstattet av/fusjonert med Sport 1 inne på Gulskogen senter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted August 9 Author Share Posted August 9 Sepeda skrev (4 timer siden): Ikke noe merkeverksted for Campagnolo i byen, så vidt jeg vet, men støtter forslagene fra @Kjasmas. Kanskje @Valentino vet om andre. Om ikke delelager, er det meget mulig at lokale verksteder også kan ha mekkere med innsikt, erfaring og håndlag med Campa. *** Det er både en stor glede og en stor frustrasjon å være Campa-mann. Forhandlere og verksteder er like oppgitt som eierne over manglende respons, oppfølging og leveranser fra Vicenza. Men tradisjon, følelse og anerkjennelse veier i høy grad opp for det. Straks en sykkel med Campa triller inn, samles skuelystne om den og glemmer for et øyeblikk trådløse elektroniske grupper fra andre kontinenter eller felger med knølhvalmønster 😅 På verkstedene lyser øynene opp hos utslitte mekanikere som er inderlig lei av elektriske motorer både her og der og integrert styreoppsett, og man får hoppe rett til førsteplass i køen 😄 Nå som Ekar plutselig er blitt allemannseie, får vi håpe at utbredelsen og populariteten til denne eventyrgruppen løfter hele sortimentet og oppfølging av importører, forhandlere og kunder fra Campas side. Man skal aldri gi opp håpet. For en som har hatt italiensk motorsykkel i tjue år så høres dette kjent ut, desverre 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted August 16 Author Share Posted August 16 Liten respons fra (nevnte) verksteder så langt når jeg har kontaktet dem, lokalt sykkelverksted klarte ikke å utføre jobben og sa "at dette kan du bare sykle videre med"... Etter mye om og men fikk jeg demontert frikransen og splittet den - og fikk kveldens overraskelse. Det ytre lagret var havarert og fettet var gjennomtrukket av rust. Begge lagrene var fulle av rust og ødelagte. Litt pitting på akselen, men ikke kritisk. For de av dere som har hjul med overhalbare frikranser, dvs løse lager, hvor ofte har dere service på lagrene, dvs rens og oppfetting og/eller bytte av lager ? Er dette typisk noe man gjør hver vinter ? Så ser jeg at det finnes en del forskjellige kvaliter og priser på lager, under forutsetning av at nødvendig vedlikehold blir utført , er det stor praktisk forskjell på lagrene ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siment Posted August 21 Share Posted August 21 Hei! Vi på Kranken Sykkel og service, (Griniveien 10) tar lagerbytte og har lagrene til Fulcrum/Campa inne. Fikser samme dag eller til neste. Det er noe vanskelig med alle eiker, her er nok det store internettet best. Har selv jobbet med Fulcrum og vært i Vicenza på kurs, alle stereotyper om Italia, blir bekreftet der 😉 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted August 21 Author Share Posted August 21 Siment skrev (5 timer siden): Hei! Vi på Kranken Sykkel og service, (Griniveien 10) tar lagerbytte og har lagrene til Fulcrum/Campa inne. Fikser samme dag eller til neste. Det er noe vanskelig med alle eiker, her er nok det store internettet best. Har selv jobbet med Fulcrum og vært i Vicenza på kurs, alle stereotyper om Italia, blir bekreftet der 😉 Takker for tilbakemelding; fikk litt tips fra andre steder og har nå fått delene fra hverandre. mutteren foran lagrene satt urimelig godt fast. kommer tilbake ved neste korsvei 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.