Gullars Posted August 15 Share Posted August 15 Er på jakt etter en eller 2 stropper ala Voilé, men sliter med å finne noen som selger over disk. Sea to Summit stropper har tidligere vært å få tak i på XXL og jeg har flere, men ingen som er lange nok til det jeg skal løse nå. Noen som vet om butikker som selger denne typen stropper på rundt 50cm, helst sør for Oslo. Gjerne 1-2cm brede om mulig. Skal brukes til å feste en 3L pakkpose til seterails for å få med ei ekstra jakke ++ på en litt lang dagstur 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekey Posted August 15 Share Posted August 15 Bikeshop har stropper fra Sea to Summit på hovedlageret, i pakker med både 50 og 75 cm. Bestiller du i dag kan de hentes på Skoppum eller Skøyen i morgen. Evt. kan du koble flere StS-stropper sammen, gjort det før uten problemer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted August 15 Author Share Posted August 15 Takk for svar! Kople sammen ble løsningen når jeg fant en pakke med 2 akkurat passelig korte StS stropper i en skuff. Da får jeg med meg det jeg trenger på tur. Problem solved Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknor Posted August 15 Share Posted August 15 G3 tension straps selges over disk i mange sportsbutikker. Synes de er mye bedre enn StS sine. G3 har mer gummi/mer elastiske synes jeg. Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted August 15 Author Share Posted August 15 G3 stropper hadde vært strøkent, for StS er litt stive, men det er ingen som viser at de har de på nettet. Greit å slippe å besøke alle sjappene i nærområdet. Nå har jeg en løsning som funker så kan jeg se etter Voilé, G3 eller for den del Swix sin touring strap. Vet du om en butikk kanskje?? Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknor Posted August 15 Share Posted August 15 Gullars skrev (1 time siden): G3 stropper hadde vært strøkent, for StS er litt stive, men det er ingen som viser at de har de på nettet. Greit å slippe å besøke alle sjappene i nærområdet. Nå har jeg en løsning som funker så kan jeg se etter Voilé, G3 eller for den del Swix sin touring strap. Vet du om en butikk kanskje?? Vet ikke hvor du bor. Braa sport har dem. Tipper butikker som har mange produkter som VPG distribuerer kan ha… Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX Link to comment Share on other sites More sharing options...
torhovland Posted August 15 Share Posted August 15 Det heiter FixPlus i Europa. https://www.prisjakt.no/search?search=fixplus https://www.bike24.com/search-result?searchTerm=fixplus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted August 16 Author Share Posted August 16 Takker begge to. Bor sør for Oslo så Braasport funker Problemet er som sagt temporært løst, men da har jeg flere alternativer Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jomar Henriksen Posted August 18 Share Posted August 18 https://www.extremtextil.de/en/ har starta med stropper. Finnes i mange lengder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EspenS Posted August 21 Share Posted August 21 De fleste sportsbutikker som har ski i utvalget fører en eller annen variant av Voile-strapper under andre navn, 50cm+ eksempler: - Åsnes Ski Strap 660mm - FixPlus Skistropp 66 cm - Sea To Summit Stretchlock 625mm - Swix Surmount Touring Strap 500mm - DB Snow Strap (usikker på størrelse) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plankepetter Posted August 21 Share Posted August 21 Kan du bruke spennbånd? https://www.biltema.no/bil---mc/laste-og-trekke/spennband/spennband-1-m-2-st-2000049857 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted August 22 Author Share Posted August 22 Får ta en butikk runde og se hva jeg finner, men foreløpig funker det å sammenkople en kort og en lanf StS stropp. Spennbånd funker i et nødstilfelle ulempen er at de er glatte og spennen ofte er stor, tung og skarpkantet. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts