MOB Skrevet 15. august 2024 Skrevet 15. august 2024 Ser etter en karboncockpit til Specialissima’n (2024), men er noob på feltet. Hva er kult, hva anbefales? Siter
SykkelEirik Skrevet 15. august 2024 Skrevet 15. august 2024 Denne om det er fra øverste hylle https://r2-bike.com/DARIMO-CARBON-Stem-Handlebar-Unit-Nexum-Drag-Carbon-Road-UD-matte-6-380-mm 1 Siter
MOB Skrevet 15. august 2024 Forfatter Skrevet 15. august 2024 SykkelEirik skrev (2 timer siden): Denne om det er fra øverste hylle https://r2-bike.com/DARIMO-CARBON-Stem-Handlebar-Unit-Nexum-Drag-Carbon-Road-UD-matte-6-380-mm Litt lavere hylle, takk 😄 2 Siter
MOB Skrevet 17. august 2024 Forfatter Skrevet 17. august 2024 Hva tror vi om disse to? Vision Metron. Jeg har Vision-hjul så det kan bli en fin match https://r2-bike.com/VISION-Metron-5D-ACR-EVO-One-Piece-Handlebar-Size-L-420-mm-100-mm Deda Alanera. Italiensk forbrødring https://www.bike24.com/p2632990.html?sku=2155679 Siter
Sepeda Skrevet 17. august 2024 Skrevet 17. august 2024 Jeg gjør med dette den vise mann, Specialissima-connoisseur og stilpolitioverkonstabel @Valentino oppmerksom på tråden og ber ham gi oss fasit. Evt. kalibrering. 1 1 Siter
Valentino Skrevet 17. august 2024 Skrevet 17. august 2024 Til tjeneste! Jeg liker både Vision/FSA-compactbøy og Deda RHM-bøy. Vision/FSA har vel litt flare og Deda har litt mer rom i bukken. A tossup! (Jeg foretrekker FSA på grunn av flare. Kjekt med litt smalere topp enn bukk synes jeg.) ((Siden jeg er en gammel mann med gammel sykkel/sykkel for gammel mann med felgbrems bruker jeg todelt aluminium.)) Siter Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill
Brusdalen Skrevet 17. august 2024 Skrevet 17. august 2024 Valentino skrev (2 timer siden): ((Siden jeg er en gammel mann med gammel sykkel/sykkel for gammel mann med felgbrems bruker jeg todelt aluminium.)) Chapeau ❤️ Siter
Valentino Skrevet 18. august 2024 Skrevet 18. august 2024 …og dobbel styretape. Har lange hender og hansker er til ritt/utfor/kaldt. 😎 Siter Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill
Gruskverner Skrevet 18. august 2024 Skrevet 18. august 2024 Synes Specialissima skal ha rundt styre, ikke aero-profil. Roval Alpinist er jo et alternativ hvis man kan leve med merket 🙂 1 Siter
MOB Skrevet 18. august 2024 Forfatter Skrevet 18. august 2024 Gruskverner skrev (33 minutter siden): Synes Specialissima skal ha rundt styre, ikke aero-profil. Roval Alpinist er jo et alternativ hvis man kan leve med merket 🙂 Interessant, takk. Hvorfor det? Jeg er blank på feltet. (Merkeproblematikken tok jeg.) Siter
MOB Skrevet 18. august 2024 Forfatter Skrevet 18. august 2024 Valentino skrev (16 timer siden): Til tjeneste! Jeg liker både Vision/FSA-compactbøy og Deda RHM-bøy. Vision/FSA har vel litt flare og Deda har litt mer rom i bukken. A tossup! (Jeg foretrekker FSA på grunn av flare. Kjekt med litt smalere topp enn bukk synes jeg.) ((Siden jeg er en gammel mann med gammel sykkel/sykkel for gammel mann med felgbrems bruker jeg todelt aluminium.)) Mange takk! Hvilket tror du er snillest på kroppen? Jeg trenger ca. én cm. kortere stem, og tenkte jeg kunne bytte styre i samme slengen. Det er hovedårsaken for upgradititusen. Siter
Sepeda Skrevet 18. august 2024 Skrevet 18. august 2024 Usaklig innspill: En foreldet estetisk preferanse fra min side er styrefremspring/stem som er noenlunde i linje med overrør og/eller sete. Din Specialissima er nydelig, og ville i mine øyne sett enda mer hissig ut med hakket mer negativ vinkel på fremspringet. Vet at Bianchi ikke er enig 🙂 Selv satte jeg for lenge siden min aldrende førstegenerasjon Roadmachine opp med helt overflødig og for tungt fremspring for integrert kabling bare for å få 12,5 grader i stedet for opprinnelige 8. Men med den høye bløtkake-komfortversjonen av topcone da 🙄 Kroppen er det bare å ignorere 😅 Og så må vi ha et gjensyn med fasit: 1 Siter
Gruskverner Skrevet 18. august 2024 Skrevet 18. august 2024 MOB skrev (30 minutter siden): Interessant, takk. Hvorfor det? Jeg er blank på feltet. (Merkeproblematikken tok jeg.) Roval er eid av Specialized, som er amerikansk med alt det medfører seg i merkevarebygging (fokus på ytelse, resultater osv.) Bianchi er et klassisk italiensk merke, og Specialissima spesifikt har vært en "tidløs" modell som ikke har fulgt trendene med senkede setestag, aero rørprofiler o.l. Men jeg ser nå at dette i enda mindre grad er tilfelle på skivebremsversjonene, særlig fra 2023-modellene. Så da er kanskje et aero-styre helt passende. Mens styret jeg linket kunne passet til Valentino sin utgave, dersom han gnukket bort merket først 😉 1 Siter
MOB Skrevet 18. august 2024 Forfatter Skrevet 18. august 2024 Gruskverner skrev (56 minutter siden): Roval er eid av Specialized, som er amerikansk med alt det medfører seg i merkevarebygging (fokus på ytelse, resultater osv.) Bianchi er et klassisk italiensk merke, og Specialissima spesifikt har vært en "tidløs" modell som ikke har fulgt trendene med senkede setestag, aero rørprofiler o.l. Men jeg ser nå at dette i enda mindre grad er tilfelle på skivebremsversjonene, særlig fra 2023-modellene. Så da er kanskje et aero-styre helt passende. Mens styret jeg linket kunne passet til Valentino sin utgave, dersom han gnukket bort merket først 😉 Takker! Ja, merkemiksing var jeg klar over er haram, men ramma tror jeg vil kle en aerocockpit: 1 Siter
Valentino Skrevet 18. august 2024 Skrevet 18. august 2024 Det er ganske gøy at et Syntace-framspring skal være fasit. Angående komfort og de greiene der så er det kanskje bittelitt lettere å komme ned i bukken på FSA Compact enn Deda RHM, men (la bomba): Jeg er ikke fan av integrerte løsninger fordi det ikke gir noen mulighet til å dreie styret. Mulig jeg er helt på viddene, men jeg mener at framspringet på moderne Bianchier er utviklet sammen med FSA og integrert med ramma? I så tilfelle utgår kanskje alt annet enn Vision dersom det skal være full aerocockpit. 1 Siter Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill
MOB Skrevet 18. august 2024 Forfatter Skrevet 18. august 2024 Valentino skrev (49 minutter siden): Det er ganske gøy at et Syntace-framspring skal være fasit. Angående komfort og de greiene der så er det kanskje bittelitt lettere å komme ned i bukken på FSA Compact enn Deda RHM, men (la bomba): Jeg er ikke fan av integrerte løsninger fordi det ikke gir noen mulighet til å dreie styret. Mulig jeg er helt på viddene, men jeg mener at framspringet på moderne Bianchier er utviklet sammen med FSA og integrert med ramma? I så tilfelle utgår kanskje alt annet enn Vision dersom det skal være full aerocockpit. Takker! Å dreie styret er primært aktuelt ifm. transport, eller er det andre forhold jeg bør ta høyde for? Og aha! Det må jeg sjekke nærmere. Leste denne tråden og fikk inntrykk av at det skulle gå (TS endte opp med Vision, muligens ikke tilfeldig?). https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=169653 Siter
MOB Skrevet 18. august 2024 Forfatter Skrevet 18. august 2024 Sepeda skrev (2 timer siden): Usaklig innspill: En foreldet estetisk preferanse fra min side er styrefremspring/stem som er noenlunde i linje med overrør og/eller sete. Din Specialissima er nydelig, og ville i mine øyne sett enda mer hissig ut med hakket mer negativ vinkel på fremspringet. Vet at Bianchi ikke er enig 🙂 Ikke uenig. Men usikker på om korsryggen er enig. (Gammel mann - ser the big five-o i hvitøyet.) 1 Siter
Valentino Skrevet 18. august 2024 Skrevet 18. august 2024 ^Jeg tenkte ikke på dreiing for transport, men heller opp eller ned. 🙂 Siter Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill
Gruskverner Skrevet 18. august 2024 Skrevet 18. august 2024 Jeg tenker at hvis til og med Kristoff klarer å sykle på et integrert styre han ikke kan justere, så funker det for resten av oss 😃 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.