Jump to content

Ny bukk til Specialissima


Recommended Posts

Til tjeneste! Jeg liker både Vision/FSA-compactbøy og Deda RHM-bøy. Vision/FSA har vel litt flare og Deda har litt mer rom i bukken. A tossup!

(Jeg foretrekker FSA på grunn av flare. Kjekt med litt smalere topp enn bukk synes jeg.)

((Siden jeg er en gammel mann med gammel sykkel/sykkel for gammel mann med felgbrems bruker jeg todelt aluminium.))

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Link to comment
Share on other sites

Gruskverner skrev (33 minutter siden):

Synes Specialissima skal ha rundt styre, ikke aero-profil. Roval Alpinist er jo et alternativ hvis man kan leve med merket 🙂

spacer.png

Interessant, takk. Hvorfor det? Jeg er blank på feltet. (Merkeproblematikken tok jeg.)

Link to comment
Share on other sites

Valentino skrev (16 timer siden):

Til tjeneste! Jeg liker både Vision/FSA-compactbøy og Deda RHM-bøy. Vision/FSA har vel litt flare og Deda har litt mer rom i bukken. A tossup!

(Jeg foretrekker FSA på grunn av flare. Kjekt med litt smalere topp enn bukk synes jeg.)

((Siden jeg er en gammel mann med gammel sykkel/sykkel for gammel mann med felgbrems bruker jeg todelt aluminium.))

Mange takk! Hvilket tror du er snillest på kroppen? Jeg trenger ca. én cm. kortere stem, og tenkte jeg kunne bytte styre i samme slengen. Det er hovedårsaken for upgradititusen. 

Link to comment
Share on other sites

Usaklig innspill:

En foreldet estetisk preferanse fra min side er styrefremspring/stem som er noenlunde i linje med overrør og/eller sete.

Din Specialissima er nydelig, og ville i mine øyne sett enda mer hissig ut med hakket mer negativ vinkel på fremspringet. Vet at Bianchi ikke er enig 🙂

Selv satte jeg for lenge siden min aldrende førstegenerasjon Roadmachine opp med helt overflødig og for tungt fremspring for integrert kabling bare for å få 12,5 grader i stedet for opprinnelige 8. Men med den høye bløtkake-komfortversjonen av topcone da 🙄

Kroppen er det bare å ignorere 😅

SpecialissimaRoadmachine.jpg.a92252c27e2a3bf5b311adf8e171c686.jpg

Og så må vi ha et gjensyn med fasit:

IMG_1457.jpeg.2fd8950dc3201c173db75b1e05

  • Thanks 1

S

Link to comment
Share on other sites

MOB skrev (30 minutter siden):

Interessant, takk. Hvorfor det? Jeg er blank på feltet. (Merkeproblematikken tok jeg.)

Roval er eid av Specialized, som er amerikansk med alt det medfører seg i merkevarebygging (fokus på ytelse, resultater osv.)

Bianchi er et klassisk italiensk merke, og Specialissima spesifikt har vært en "tidløs" modell som ikke har fulgt trendene med senkede setestag, aero rørprofiler o.l.

Men jeg ser nå at dette i enda mindre grad er tilfelle på skivebremsversjonene, særlig fra 2023-modellene. Så da er kanskje et aero-styre helt passende.

Mens styret jeg linket kunne passet til Valentino sin utgave, dersom han gnukket bort merket først 😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gruskverner skrev (56 minutter siden):

Roval er eid av Specialized, som er amerikansk med alt det medfører seg i merkevarebygging (fokus på ytelse, resultater osv.)

Bianchi er et klassisk italiensk merke, og Specialissima spesifikt har vært en "tidløs" modell som ikke har fulgt trendene med senkede setestag, aero rørprofiler o.l.

Men jeg ser nå at dette i enda mindre grad er tilfelle på skivebremsversjonene, særlig fra 2023-modellene. Så da er kanskje et aero-styre helt passende.

Mens styret jeg linket kunne passet til Valentino sin utgave, dersom han gnukket bort merket først 😉

Takker! Ja, merkemiksing var jeg klar over er haram, men ramma tror jeg vil kle en aerocockpit:

image.jpeg.6f98e49974432c48c517489dfd169feb.jpeg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er ganske gøy at et Syntace-framspring skal være fasit. 
Angående komfort og de greiene der så er det kanskje bittelitt lettere å komme ned i bukken på FSA Compact enn Deda RHM, men (la bomba): Jeg er ikke fan av integrerte løsninger fordi det ikke gir noen mulighet til å dreie styret.

Mulig jeg er helt på viddene, men jeg mener at framspringet på moderne Bianchier er utviklet sammen med FSA og integrert med ramma? I så tilfelle utgår kanskje alt annet enn Vision dersom det skal være full aerocockpit.

  • Thanks 1

Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill

Link to comment
Share on other sites

Valentino skrev (49 minutter siden):

Det er ganske gøy at et Syntace-framspring skal være fasit. 
Angående komfort og de greiene der så er det kanskje bittelitt lettere å komme ned i bukken på FSA Compact enn Deda RHM, men (la bomba): Jeg er ikke fan av integrerte løsninger fordi det ikke gir noen mulighet til å dreie styret.

Mulig jeg er helt på viddene, men jeg mener at framspringet på moderne Bianchier er utviklet sammen med FSA og integrert med ramma? I så tilfelle utgår kanskje alt annet enn Vision dersom det skal være full aerocockpit.

Takker!

Å dreie styret er primært aktuelt ifm. transport, eller er det andre forhold jeg bør ta høyde for?

Og aha! Det må jeg sjekke nærmere. Leste denne tråden og fikk inntrykk av at det skulle gå (TS endte opp med Vision, muligens ikke tilfeldig?).

https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=169653

Link to comment
Share on other sites

Sepeda skrev (2 timer siden):

Usaklig innspill:

En foreldet estetisk preferanse fra min side er styrefremspring/stem som er noenlunde i linje med overrør og/eller sete.

Din Specialissima er nydelig, og ville i mine øyne sett enda mer hissig ut med hakket mer negativ vinkel på fremspringet. Vet at Bianchi ikke er enig 🙂

Ikke uenig. Men usikker på om korsryggen er enig. (Gammel mann - ser the big five-o i hvitøyet.)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...