olve Posted August 18 Share Posted August 18 Hei, noen som har noen anbefalinger for små flasker og beholdere for kjedeolje/voks, sealant, chamois cream o.l. på tur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted August 18 Share Posted August 18 Godt spørsmål - følger tråden! Selv har jeg ikke funnet noe som fungerer bedre enn små originalbeholdere. Favorittguffen er det fint å fylle opp og ha med i 60 ml småflaske fra f.eks. Stan's eller Schwalbe mens f.eks. Muc-Off kommer i småposer på 80 ml. Alle passer rett på ventilåpningen og er egnet til å fylle på guffe uten injektor. Kjedeolje/voks kommer som kjent i småflasker fra 50 ml, egnet for påføring. Jeg er lat og bruker Smoove, som dessverre ikke kommer i mindre enn 125 ml med det kjekke Lubretta-hodet. Halvfull flaske reduserer vekten. Chamois-krem blir det sjelden til at jeg bruker, men flere av de populære finnes i beholdere og tuber på 75-100 ml. Finnes også i enkeltpakninger helt ned til 9 ml, som Chamois Butt'r Single Use. Kanskje kan @Chalshus melde inn ønske til Bikeshop om import til Norge av disse? Ellers finnes det etterhvert et hav av smarte løsninger for bikepacking, som Sea to Summit såpeblader. 4 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jomar Henriksen Posted August 18 Share Posted August 18 ballekrem i småtuber er jo smått genialt på flerdagersturer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted August 19 Share Posted August 19 Jeg kjøpte noen div "reise-beholdere" som er laget for flyreiser, tror de vil funke bra. Små og fine, noen er myke og klembare, noen er stivere for mer flytende greier. Har ikke tatt i bruk enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbl Posted August 19 Share Posted August 19 Nalgene har noen fine sett, jeg bruker mine til matting, men tipper guffe eller lignende kan fylles på dem og. Fås kjøpt feks her: https://www.hektapatur.no/utstyr/mat-turkjokken/tilbehor-matlaging/nalgene-travel-set Quote Sykkel.org for entusiaster på alle slags underlag og med alle slags styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts