Jump to content

Campingvogn produsenter/modeller: Gode kandidater for oppussing?

Recommended Posts

Jeg og en kamerat har lekt med tanken på å skaffe oss en billig campingvogn og pusse den opp til å bli en enkel og funksjonell soveplass og sykkelskap (for turer til Åre med ungene f. eks.).

Nå lurte jeg på om noen har tips på konkrete produsenter/modeller som er kjent for å ha god kvalitet på understell og ramme – jeg velger å kalle det «grunnstrukturen». Vi ser for oss å kjøpe noe gammelt og billig og rive ut alt innvendig, så det som da er viktig er at er av god kvalitet. Hvem lagde det?

Hele prosjektet er nok naivt, men vi har blant annet følgende punkter på planen:

-          Vi får låne plass i en låve til å gjøre renoveringen. Vi ser for oss trivelige stunder med kaffe på termos og matpakke.

-          En av oss er snekker og vet faktisk hva han gjør (det er mer enn utgangspunktet for de 4 leiligheten jeg har pusset opp)

-          Vi ser for oss en ganske liten vogn (rundt 4 meter). Alle ideer vi har for hva som hadde vært kult å få med samsvarer nok mer med en 9+++ metring.

-           Noe med vannskader er nok aktuelt siden vi ser for oss å rive ut alt og optimalisere mht. plass til sykler. 

• Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Har hatt noen vogner siden 1985 og vil si inventaret er minste utfordring. Det er ennå ikke laget en vogn som er/forblir tett og det er kun et spørsmål om når lekkasje oppstår (også fra undersiden)

Det er betydelig mer omfattende å tette, bytte ut ødelagt materiale mellom aluhud og innervegg, alternativt gulv i ei vogn enn innvendig restaurering/ombygning.