Oyvinsr Posted August 21 Share Posted August 21 Ønsker meg ny klokke, har brukt Fenix 3(HR, sapphire) i 7 år, før jeg gikk over til en billig brukt FR645 det siste året. Batteriet på fenixen har blitt veldig dårlig, og så ønsket jeg å teste ut ei litt lettere klokke. Liker vekta på FR645, men den har mye bugs, er veldig begrenset på datafelt o.l. og er ikke spesielt fin som hverdagsklokke. Derfor vurderer jeg å kjøpe en Fenix 7 pro sapphire solar. Elkjøp har denne på outlet til 7557,- https://www.elkjop.no/product/outlet/garmin-fenix-7-pro-solar-smartklokke-47mm-sort/643901?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-SSgT_NkRU5mLxiDiKPifxpEKnb Det blir ei tyngre klokke enn FR645, men også noe lettere og mindre enn F3. Jeg kommer til å bruke den mest til løping, fjellturer og kanskje noe svømming. For sykling har jeg egen computer. Har også vurdert FR965, ser fint ut med oled-display, men usikker på om det gir meg noe nytte bortsett fra med kart, og det er ikke noe jeg bruker så ofte. Tenker også holdbarheten på FR er noe dårligere enn Fenix med sapphire. Et annet alternativ er å vente til Fenix 8 kommer, men jeg mistenker at den blir veldig dyr, og bortsett fra oled-display kommer til å være samme klokke som F7. Tviler også litt på at prisene på F7 vil ramle nevneverdig ifht. dagens nivå etter at F8 blir lansert(mest grunnet dollarkursen), men her er jeg usikker. Noen med gode innspill for å hjelpe meg i klokkejungelen? Bør jeg bare gå for F7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted August 21 Share Posted August 21 FR265 😀 Står litt i samme situasjon, har 245 i dag men batteriet begynner skrante og vil ha sykkelfunksjoner. Liker at den er helsort og mindre. Blir litt mer anonym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hen9ng Posted August 21 Share Posted August 21 Jeg har Fenix 6 og er godt fornøyd med den. Tror neppe du går feil med Fenix. Lite erfaring med de andre, men det jeg vet er at Fenix 8 vil koste kjetting. Se bare på nivået til EDGE1050 og de nyeste modellene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oyvinsr Posted August 21 Author Share Posted August 21 msteiro skrev (18 minutter siden): FR265 😀 Står litt i samme situasjon, har 245 i dag men batteriet begynner skrante og vil ha sykkelfunksjoner. Liker at den er helsort og mindre. Blir litt mer anonym. Har vært innom tanken, men syns prisforskjellen opp til 965 blir såpass liten at da vurderer jeg heller den, men så blir prisforskjellen fra 965 til Fenix 7 SS såpass liten at jeg heller går for den. 🫣 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted August 21 Share Posted August 21 Blir fort litt sånn ja 😄 Tanken min var også at 265 er et år nyere enn 965, så går et år til før den er helt utdatert 😀 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted August 21 Share Posted August 21 Jeg har en Fenix 5S, og valgte denne gangen 265S fremfor Epix 2 / Fenix 7 Pro primært for å få lavere vekt og tynnere klokke, og jeg synes ikke jeg mistet noe viktig. Hadde 965 kommet i en S-versjon hadde det antakelig blitt det. Så hvis du ønsker en lett og slank klokke ville jeg tittet på Forerunner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oyvinsr Posted August 21 Author Share Posted August 21 Ser at den klokka jeg linka til lengre oppe her var uten sapphire, rett og slett lest feil. Så da blir det litt dyrere enn tenkt. Spørs om jeg får finne en butikk med 265 og prøve den på hånda om mulig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tron Posted August 21 Share Posted August 21 Jeg har 265 og digger den! Vurderte 965, men fant ut at det ikke var verdt prisforskjellen. OLED er helt konge - ikke kjøp klokke uten! 265 er i tillegg så lett at jeg kan sykle sti med den. Fenix-serien synes jeg er for tung, så klokka hamrer mot håndleddet når det rister på sti. Har helt slutta å bruke Edge til stisykling, og bruker 265 til alt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted August 23 Share Posted August 23 Nå har jeg hatt 265S noen dager, og jeg merker veldig godt at den er lettere enn min gamle Fenix. Jeg har byttet til nylonreim da jeg ikke liker silikonreimene (hadde skinnreim på Fenix) og nå er de såvidt jeg merker at klokka er på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olve Posted August 23 Share Posted August 23 On 8/21/2024 at 12:00 PM, Oyvinsr said: Et annet alternativ er å vente til Fenix 8 kommer, men jeg mistenker at den blir veldig dyr, og bortsett fra oled-display kommer til å være samme klokke som F7. Tviler også litt på at prisene på F7 vil ramle nevneverdig ifht. dagens nivå etter at F8 blir lansert(mest grunnet dollarkursen), men her er jeg usikker. Det har blitt lekket at prisen på F8 blir $1099, F8X $1199 og F8E $899. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted August 24 Share Posted August 24 Djiiiz 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted August 26 Share Posted August 26 Prisen på Epix 2 pro har falt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted August 26 Share Posted August 26 Ser Dustin har hatt den til kr 5990 8 aug. Veldig billig, men kanskje en demo/b-vare? Prisjakt er ofte ikke så flink til å oppdage sånt. Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts