SteinR Posted August 21 Share Posted August 21 Jeg har nylig montert et sett Magura MT7 inkludert skiver Storm HC 203 mm. Disse fungerer supert når det er tørt, men så fort de blir våte begynner de å lugge ved bruk. Noen som kjenner årsak og løsning på dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arne_and Posted August 22 Share Posted August 22 Har du kjørt inn bremseklossene og -skivene? Hvis ikke kan du få ujevn deponering av bremsemateriale på skivene og ujevn bremseeffekt. Se f.eks. denne guiden eller søk "disc brake bed in" og finn din egen favorittguide. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteinR Posted August 22 Author Share Posted August 22 Mange takk. Ja jeg jeg kjørte de inn. Greia er at problemet med lugging oppstår kun når det er vått. Jeg tenker det kanskje må være noe med skivene. Men det virker som om ingen har et tydelig svar på dette beklageligvis. Jeg venter et svar fra Magura om dette, og kanskje de kan fortelle meg mer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil307 Posted August 22 Share Posted August 22 Hadde rensa skiva med bremserens å prøvd nye klosser .Hjelper ikke det så får du alltids brukt opp klosser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteinR Posted August 22 Author Share Posted August 22 Kjetil307 skrev (1 time siden): Hadde rensa skiva med bremserens å prøvd nye klosser .Hjelper ikke det så får du alltids brukt opp klosser alt er nytt 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts