Blesvik Posted August 22 Share Posted August 22 Siden det ikke ser ut som noen andre har luftet dette arrangementet så tar jeg det. Har noen syklet Alpenbrevet her inne? Jeg skal ned og sykle om to uker og trenger litt tips om bekledning og utstyr folk anbefaler? Skal sykle Platintour, 268 km med 6810 meter klatring. Planen per nå er å kjøre så lett oppsett som mulig, landeveissykkel med en veske under setet. Starte dagen med ermer og vest, men ha med en jakke under setet og masse karbohydrater. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted August 22 Share Posted August 22 Wow. Jeg er svært misunnelig. Alpenbrevet står definitivt på listen over ting jeg ønsker å gjøre. Med noen Jotunheimen Rundt-starter under beltet vil jeg si sjekk værmelding godt, det er definitivt bedre å kle av seg fordi man er for varm, ift å sitte og fryse og ikke ha noe å kle på seg. Spis og drikk for guds skyld og hold intensitet nede. Med snaue 7000 høydemeter er det lite smart å leke helt i første bakke! Hva slags utveksling planlegger herren å kjøre med? Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted August 22 Share Posted August 22 Anbefaler lesing av Blodsmak hvis du ikke har gjort det allerede: https://blodsmak.no/tag/alpenbrevet/ God tur og lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johs78 Posted August 22 Share Posted August 22 Har også ett Landevei, der Henrik sykler det. Er også misunnelig og ønsker deg god tur 💪 Og en fyldig rapport etterpå 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blesvik Posted August 22 Author Share Posted August 22 4 hours ago, RoyE said: Hva slags utveksling planlegger herren å kjøre med? 52/36 foran, 11-34 12s bak, forventer ikke for bratte bakker, så kjører standard landeveisutveksling. Heldigvis ikke min første tur på dypt vann, men dette er nok en av de dypeste turene for det... Takk for tips om Landevei og Blodsmak, husker når dere sier det at Henrik sa han hadde syklet det en gang 🤔 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted August 22 Share Posted August 22 Det høres ut som en fornuftig utveksling. Å ha 36-34 tilgjengelig hender er heeelt ålreit! 1 Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Al_mtb Posted August 27 Share Posted August 27 Skal også ned for å sykle. Som alltid skulle jeg vært lettere og hatt flere mil i banken, ellers gleder jeg meg stort! Har syklet høyt og langt i Utlandet en gang før og da tok jeg på/med alt for mye tøy. Så her blir det vest og ermer. Kan det bli mye regn så havner ShakeDry på baklomma. Pt. ser tempen ut til å bli såpass at det ikke blir noe mer under trøya. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts