Gruskverner Posted August 26 Share Posted August 26 Jeg har litt uplanlagt havnet i et n=1 scenario, hvor jeg må finne en pedal- og wattløsning for kombinert grus- og landeveissykkel. Tenker i utgangspunktet Favero MX-1/2 SPD wattpedaler, og en 3-bolt-til-SPD adapter til landeveisbruk (liker bedre landeveisskoa med litt bredere plattform/fordeling av trykk, men bruker terrengsko til grus pga. bedre til trillesti o.l.). Er det noe som funker i praksis, eller blir det slarkete greier, må man justere setehøyde ved bytte mellom skoparene e.l.? Et annet alternativ er å kjøpe wattkrank og bare bruke SPD hele tida, men er ikke så sugen på det av ovenfor nevnte grunn + at SRAM har et tåpelig opplegg hvor wattmåler er limt fast til drev - som gjør det vanskelig å bytte. Det utgår å styre med å bytte pedalkropp på Garmin Rally e.l. mellom grenene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted August 26 Author Share Posted August 26 For å svare meg selv; 3-bolt -> SPD-adapter er ikke en god idé i følge Rides of Japan: * Ustabilt å gå på - lett å vrikke ankelen * Litt skranglete følelse * Blir fort slitt * Mindre justerbar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtleR Posted August 27 Share Posted August 27 Jeg synes adapter løsningen funker supert. Har PD-ES600 pedaler på blandeveisykkelen og bruker landevei eller terreng sko etter underlag og type tur. Quote Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony - Wahoo KickrBike Shift Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts