loki Posted August 30 Share Posted August 30 Høstmørket er på vei, har lyst på lykt som kan snakke med Hammerhead Karoo (via ANT?), er det Garmin Varia som gjelder eller har flere meldt seg på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dingo Posted August 30 Share Posted August 30 Når jeg satte på ny bontrager flare rt bak, så begynte det å pipe om lavt batteri på edgen. Om det er funksjonaliteten du er ute etter da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joje Posted August 30 Share Posted August 30 Batteristatus for Garmin Varia vises på Garmin Edge, vil tro du ser det på Karoo også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted August 31 Share Posted August 31 Har ikke fått brukt det enda, men kjøpte Bontrage Flare RT lyktsett til formålet (Garmin vel å merke) som @Dingo tipser om. Ålreit pris hos Braasport. Varia gir vel mest mening dersom man ønsker radar også? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted August 31 Share Posted August 31 Jeg kjørte selv med Flare RT en god stund før jeg hoppet over til Varia for et år siden. Ideelt sett ønsker jeg meg lyset til Flare i Variaen. Det er litt kraftigere lys i Flare-lykten så den synes litt bedre i dagslys. Uten at Variaen er dårlig altså, men Flare er hakket vassere. Radarfunksjonen vil jeg derimot ikke på noen måte gi fra meg igjen, så det er og blir Varia på meg. 1 Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
loki Posted August 31 Author Share Posted August 31 Garmin er eneste mulighet dersom man ønsker lykt og radar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BentKa Posted August 31 Share Posted August 31 loki skrev (8 minutter siden): Garmin er eneste mulighet dersom man ønsker lykt og radar? Nei, både Magicshine/Magene og Trek har radar med lys. https://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/bike-accessories/bike-lights/bike-rear-lights/trek-carback-radar-rear-bike-light/p/44797/ https://magicshine.com/products/seemee508-radar-taillight-safety-light?srsltid=AfmBOooQoFQF0aqSttmnodvFi52tI6rD_a-uYFgkPe_l3juU7AiLhNC2 https://www.magene.com/en/tail-lights/55-l508-radar-tail-light.html?srsltid=AfmBOoq2baCvMCeboffCD1YoWam-wfHVCW30a6oVAvLtO-MfjVpQ4rvr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BentKa Posted August 31 Share Posted August 31 RoyE skrev (2 timer siden): Jeg kjørte selv med Flare RT en god stund før jeg hoppet over til Varia for et år siden. Ideelt sett ønsker jeg meg lyset til Flare i Variaen. Det er litt kraftigere lys i Flare-lykten så den synes litt bedre i dagslys. Uten at Variaen er dårlig altså, men Flare er hakket vassere. Radarfunksjonen vil jeg derimot ikke på noen måte gi fra meg igjen, så det er og blir Varia på meg. Trek sin nye CarBack er radar med innebygget Flare RT 👍 https://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/bike-accessories/bike-lights/bike-rear-lights/trek-carback-radar-rear-bike-light/p/44797/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted August 31 Share Posted August 31 Den er allerede tittet på @BentKa! 1 Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hen9ng Posted Wednesday at 06:18 AM Share Posted Wednesday at 06:18 AM Er det noen som vet forskjell 516/515 og 511 som jeg antar er forrige generasjon? Etter hva jeg har lest meg til er det kun BLE (telefontilkobling) og denne peleton funksjonen som skiller mer eller mindre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted Wednesday at 06:49 AM Share Posted Wednesday at 06:49 AM 515 har blinkefunksjon, 516 har ikke og er den versjonen som (stort sett) blir solgt i Europa. Etter sigende pga tysk lovgivning rundt blinkende lykter at det er slik. Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hen9ng Posted Wednesday at 08:09 AM Share Posted Wednesday at 08:09 AM RoyE skrev (1 time siden): 515 har blinkefunksjon, 516 har ikke og er den versjonen som (stort sett) blir solgt i Europa. Etter sigende pga tysk lovgivning rundt blinkende lykter at det er slik. Jepp, den er jeg klar over men hvordan er disse kontra 511? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnoos Posted Wednesday at 08:13 AM Share Posted Wednesday at 08:13 AM RoyE skrev (1 time siden): 515 har blinkefunksjon, 516 har ikke og er den versjonen som (stort sett) blir solgt i Europa. Etter sigende pga tysk lovgivning rundt blinkende lykter at det er slik. Visstnok også etter norske regler, 515 har ikke høy nok blinkfrekvens for norsk regelverk hevdes det fra Garmin sin side. Men det er helt uproblematisk å bestille den fra europeisk(e) nettsjapper, jeg og flere her inne har bestilt fra bikeinn.com (som in the end vel er et tysk foretak?) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brusdalen Posted Wednesday at 08:39 AM Share Posted Wednesday at 08:39 AM Hen9ng skrev (29 minutter siden): Jepp, den er jeg klar over men hvordan er disse kontra 511? 511 er den gamle versjonen, første forskjellen internett forteller er at 511 kun kan kobles til en Garmin-enhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berget Posted Wednesday at 08:40 AM Share Posted Wednesday at 08:40 AM 511 har ikke blåtann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted Wednesday at 09:32 AM Share Posted Wednesday at 09:32 AM Magnoos skrev (1 time siden): Visstnok også etter norske regler, 515 har ikke høy nok blinkfrekvens for norsk regelverk hevdes det fra Garmin sin side. Men det er helt uproblematisk å bestille den fra europeisk(e) nettsjapper, jeg og flere her inne har bestilt fra bikeinn.com (som in the end vel er et tysk foretak?) Jeg så denne påstanden om norsk lovgivning i en annen tråd. Da jeg bestilte min for ca et år siden var 515 "umulig" å oppdrive. Det var flere utenlandske aktører som påsto de solgte den, men artikkelnummer var alltid likt 516 sitt. Så jeg endte med 516 bestilt fra Garmin Norge og har vært veldig godt fornøyd med det altså, men har registrert at flere nå har fått tak i 515. Men den utvidede levetiden på batteriet på 515 når man bruker blinkemodus kunne jeg godt tenkt meg. Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joaaso Posted Wednesday at 12:58 PM Share Posted Wednesday at 12:58 PM RoyE skrev (3 timer siden): Jeg så denne påstanden om norsk lovgivning i en annen tråd. Da jeg bestilte min for ca et år siden var 515 "umulig" å oppdrive. Det var flere utenlandske aktører som påsto de solgte den, men artikkelnummer var alltid likt 516 sitt. Så jeg endte med 516 bestilt fra Garmin Norge og har vært veldig godt fornøyd med det altså, men har registrert at flere nå har fått tak i 515. Men den utvidede levetiden på batteriet på 515 når man bruker blinkemodus kunne jeg godt tenkt meg. Fikk tak i 515 fra bikeinn jeg også, for noen måneder siden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torsteis Posted Wednesday at 01:08 PM Share Posted Wednesday at 01:08 PM 3 hours ago, RoyE said: Jeg så denne påstanden om norsk lovgivning i en annen tråd. Da jeg bestilte min for ca et år siden var 515 "umulig" å oppdrive. Det var flere utenlandske aktører som påsto de solgte den, men artikkelnummer var alltid likt 516 sitt. Så jeg endte med 516 bestilt fra Garmin Norge og har vært veldig godt fornøyd med det altså, men har registrert at flere nå har fått tak i 515. Men den utvidede levetiden på batteriet på 515 når man bruker blinkemodus kunne jeg godt tenkt meg. https://lovdata.no/forskrift/1990-02-19-119/§5 "Lyktene skal kunne sees tydelig i en avstand på 300 m. Lykter som gir blinkende lys skal blinke med minst 120 blink pr. minutt." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furu Posted Wednesday at 01:37 PM Share Posted Wednesday at 01:37 PM torsteis skrev (32 minutter siden): https://lovdata.no/forskrift/1990-02-19-119/§5 "Lyktene skal kunne sees tydelig i en avstand på 300 m. Lykter som gir blinkende lys skal blinke med minst 120 blink pr. minutt." Det med blink minst hvert halve sekund er et godt poeng. Helst bør det ikke blinke i det hele tatt. Du kommer veldig langt på et lite sekund i mørket. Så langt at bilistene kanskje ikke ser deg før det er for sent, spesielt inn i kryss med blinkende lys foran. Du kan nok havne i farlige usynlighetssituasjoner med blinkede baklys også. Quote /Stig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.