Vestlendingen Posted August 31 Share Posted August 31 Hei Har en eldre Lefty ramme, som eg har lyst å bygge opp igjen. Demperen trenger nok service, og der må eg muligens ha hjelp. I tillegg et rimelig tung hjulsett eg ønsker å bytte ut. Er det noen som har slikt liggende? Eventuelt tipse til hvor å lete? Må eg på eBay? Nav på framhjulet er 50mm og bakhjulet er qr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalshus Posted August 31 Share Posted August 31 Lefty Supermax kom i 2017 og er gaffelen eldre enn det, trenger du den gamle standarden. Verdt å huske på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddefa Posted September 1 Share Posted September 1 Kan du spesifisere hvilken Cannndale/Lefty du har ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestlendingen Posted September 1 Author Share Posted September 1 Oddefa skrev (7 timer siden): Kan du spesifisere hvilken Cannndale/Lefty du har ? Mener det skal være en 2008 modell. Så er snakk om en lefty 1.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddefa Posted September 1 Share Posted September 1 Tøft, dette er vel første 29'ern til Cannondale ? Før det var det vel Taurin 26'er som var min aller første Cannondale (06-07, kjøpt av Øyvind Aas her på forumet). Kjenner ikke til denne modellen, kanskje Øyvind gjør det hvis han ser denne tråden. Kan selvsagt søke på Finn, evt noen her inne som vet noen som har feks hjulsett, men det kan fort være Ebay ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestlendingen Posted September 1 Author Share Posted September 1 Oddefa skrev (1 time siden): Tøft, dette er vel første 29'ern til Cannondale ? Før det var det vel Taurin 26'er som var min aller første Cannondale (06-07, kjøpt av Øyvind Aas her på forumet). Kjenner ikke til denne modellen, kanskje Øyvind gjør det hvis han ser denne tråden. Kan selvsagt søke på Finn, evt noen her inne som vet noen som har feks hjulsett, men det kan fort være Ebay ja. Satse på han ser den da 👍 spørs om det kan ende opp med eBay ja. Veldig tunge og triller dårlig hjulsettet, så håper å finne noe bedre.. demperen håper eg bare er å pumpe opp igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted September 2 Share Posted September 2 Du bør som et minimum resette og smøre leftyen før du tar den i buk https://cyclinic.com.au/blogs/suspension/dont-forget-reset?srsltid=AfmBOooUl0c5Ex9HHwRIL5EkiOUrHuFL30PwrVCDDSiXrX_cMMtdRU8s Youtube er full av filmer om dette. Lykke til LarsB ps. Jeg tror ganske sikkert jeg har et Leftynav liggende om du vil ha bygd deg et smekkert forhjul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestlendingen Posted September 2 Author Share Posted September 2 LarsB skrev (1 time siden): Du bør som et minimum resette og smøre leftyen før du tar den i buk https://cyclinic.com.au/blogs/suspension/dont-forget-reset?srsltid=AfmBOooUl0c5Ex9HHwRIL5EkiOUrHuFL30PwrVCDDSiXrX_cMMtdRU8s Youtube er full av filmer om dette. Lykke til LarsB ps. Jeg tror ganske sikkert jeg har et Leftynav liggende om du vil ha bygd deg et smekkert forhjul. Takker for tips 👍 den hadde stått lagret i lang tid før mitt eie, så er dårlig med bevegelse på den. Det kan jo bli en løsningen på saken og, skal se hva eg kommer fram til 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts