Howard Posted August 31 Share Posted August 31 Flat top-kjeder. 12-delt. Force. Apex. Ganske like i pris - ca 80kr i prisforskjell i billigfavør Apex. Har en sykkel med Force og en med Apex og tenker å bunkre opp med bare én type kjeder for bruk på begge. Hva i praksis er forskjellen? Får jeg flere kilometer ut av Force-kjedet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuskpelle Posted August 31 Share Posted August 31 Kjør billigste, ingen funksjonell forskjell. Mulig noen små gram vektforskjell. Kan for øvrig bruke flat top road kjedene på T-type mtb gruppa også, selv om SRAM påstår det ikke er kompatibelt. Alle tenkelige mål/dimensjoner er klink likt, og jeg bruker det selv problemfritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howard Posted August 31 Author Share Posted August 31 Billig er jo alltid gunstig, men jeg mener jeg har lest at det f eks vedentlig forskjell i levetid på Rival vs Force, og det kan jo bety at billigst ikke nødvendigvis er billigst. Er det samme tilfellet for Apex vs Force? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
altitude Posted September 1 Share Posted September 1 Marginal gains og kvalitet! 80 kr er ca en 2,5 dl med øl ute og ikke noe å tenke på. Noen gram spart og får du noen ekstra km med Force er det en no-brainer for meg. Dessuten skal jo produsentene ha til salt på grøten også. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted September 2 Share Posted September 2 Kjøp Force. Billigkjedene varer ofte en del kortere, så Force vil bli billigere i lengden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung1 Posted September 2 Share Posted September 2 Jeg har force gruppe, og kjører naturligvis force kjeder, trodde jeg helt til jeg så at jeg hadde kjøpt rival kjeder nå.... bittert, men jeg bytter de ikke. Håper på at de slites ut raskt😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howard Posted September 7 Author Share Posted September 7 The Force is with me..! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts