msteiro Posted September 1 Share Posted September 1 Har kjøpt en Giant XTC ramme som er på vei, og har litt planer om en lett og rask "terrengsykkel" til å farte rundt i nabolaget og pendle litt med. Blir fortsatt finværspendling, men digg med litt feite dekk og flatt styre når man skal gjennom byen, kan også parkere den inne, så ekstremt slitestyrke og lite attraktiv å stjele er ikke i kravspekken. Tanken er flats og stiv gaffel, både for å kutte vekt, kost og holde den enkel. Men lett å falle i fellen med "bare litt til", har en GX Eagle AXS skifter bla liggende, kunne jo bare brukt 2k mer på bakgir og hatt elektronisk giring, men sånt drar jo på seg og ender opp dyrt. Fornuften sier noe i området XTR/XT 11s brukt på finn, men er det noe veldig god grunn til å ikke velge 12s XT/SLX istedenfor, ny pris på SLX 12s er jo ikke verst for en skifter og bakgir og masse kranksett tilgjengelig ferdig med 1x drev. Vektstraff er kanskje 100-150g for bakgir og kassett, mesteparten der er vel å spare på lette felger og grushjul feks. Ellers skal den ikke hoppes med eller noe spenstig, så kan heller spare vekt på møblement som styre, stem og setepinne. Noen andre innsidetips til gode lette deler som typisk finnes i restekasser/brukt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 1 Share Posted September 1 Jeg ville mye heller hatt 11 delt xt/xtr enn 12 delt av samme, men det kan være at jeg har vert uheldig. 11delt Shimano er bombesikkert, billig og slitesterkt. Fordelen er og at du kan bruke 11 delt SRAM kassett og få 10s minsteklinge. 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.