trondal Posted September 9 Share Posted September 9 Må snart ta et valg om hvordan sykkelkabalen for neste år skal løses. Dattera på ti år sykler i dag rundt på en Orbea Laufey 24 som hun egentlig har vokst litt ut av, men som får holde denne sesongen. Hun er 147 cm. på strømpelesten og veier 35 kilo, så tenker egentlig at størrelse small vil passe henne greit neste år. I utgangspunktet har jeg hele tiden hatt 29" halvdemper i tankene, og at hun ikke trenger fulldemper. Dette stemmer overens med det hun sykler av terreng og utfordringer også. Hun er ganske forsiktig av seg. Jeg sykler selv på en small Scott Spark 930 fra 2017 som jeg lenge har gått rundt å tenkt på om jeg skal bytte ut. Har lyst til å gå opp en størrelse og prøve noe annet. Har da følgende dilemma: - Kjøpe ny halvdemper til dattera, f.eks. MB31 Rescue i small og beholde min egen Scott. - La dattera overta min Scott, kjøpe en billig skolesykkel i tillegg til henne og en ny sykkel til meg selv. Må da selvsagt forsøke å finne en krank med kortere krankarmer som kan passe til Sparken og også vurdere nytt drev og kassett for lettere utveksling før hun overtar. Økonomi teller også noe selvsagt. Hva tenker dere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baronKanon Posted September 9 Share Posted September 9 Small kan fort bli for stort til en under 150. Er forskjell på får til å sitte fysisk på sykkelen og trå og å håndtere sykkelen i terrenget. Ville uansett sett på problemstillingen til våren, da barna i den alderen enten ikke vokser mer enn en cm på et år, eller tar store jafs i størrelsestabellen. Jeg ble anbefalt XS voksensykkel da jeg snakket med en entusiastforhandler i Sverige om hva jeg skulle sett på om min sønn på rindt 147 skulle hatt noe nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts