Ndreas Posted September 9 Share Posted September 9 Jeg er på jakt etter et testprosjekt for kona for å se om (skikkelig) sykling kan fenge. Hovedtanken min er effektiv og komfortabel, derfor ser jeg etter en helstiv mtb, helst karbon fra start til slutt, men mulig å overleve alu med karbongaffel. Jeg har sett noen slike rullende rundt, bla fra HardRocx, men har ikke sett noen på finn. Flatt styre ofc, skivebremser er også ønsket og med grei dekk-klaring. Noen som har en gammel helstiv birkensykkel som samler støv i garasjen? Helst noe som er/kommer seg greit under 10kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 9 Author Share Posted September 9 Hun er 162cm høy, og jeg ser jeg har bomma litt på hva en karbongaffel koster, så da kan den godt ha dempergaffel. Kosta visst bare par tre tusen for en aerlite-gaffel. Helst 1x gir, men 2x går greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenWR Posted September 10 Share Posted September 10 Hei, Hvilken "budsjettramme" snakker vi o m her 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 10 Author Share Posted September 10 Siden dette er et testprosjekt så ligger nok budsjettet rundt 10k, men ser jo for meg en gammel type terrengsykkel. Høy videresalgsverdi kan øke budsjettet noe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenWR Posted September 12 Share Posted September 12 Jeg får til et bygg innenfor både 10kg og 10tusen m 27,5 hjul - kan det være interessant? Hva er krav ift gir? Er det 1*10/11/12? Har evt 1 og 2*10 XT/XTR... Aktuelt m 26" ramme ? Har det i både karbon og alu. På karbon (HardRocx Helium) er det litt mindre plass til dekk i bakramme enn på alualternativet Marvil Team2.... Ellers en Diamant Apex 27.2 karbonramme (bildet er fra den var ubrukt) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 25 Author Share Posted September 25 @MortenWR Hei dette er ganske interessant. Beklager at jeg ikke så posten din før nå! 1x og 27.5" er det jeg ser for meg er best, men ikke helt fremmed for 26" heller hvis de klarer litt bredde. Jeg sender deg en pm også! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts