Pludrepapp Posted September 13 Share Posted September 13 Ser Chungs metode har blitt nevnt av @imag på forumet tidligere. Noen som har prøvd? Det ser gøy ut, men spørsmålet er om jeg lærer noe mer enn å bare vurdere motstandstiltak jeg ellers vet om med en god slump kritisk sans, selvkritikk og bondevett 🙂 Mest aero er det uansett å ligge bak noen andre, men det hender jo at det er en tjeneste som må gjengjeldes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted September 13 Share Posted September 13 Har brukt det litt. Fungerer veldig bra, men er avhengig av litt dedikasjon for å få det til å fungere. Da mht valg av testrunde/strekke, valg av dag uten vind, lite trafikk, god testplan, ok crr-estimat, presis wattestimator, evnte til å holde eksakt samme posisjon over mange etterfølgende tester, nøyaktig barometer, nøyaktig hastighetsestimator etc. Kan fint skille mellom ulike tt-hjelmer f eks. Hvis man har lyst til å optimere aero på et par hakk høyere nivå enn "hva som ser aero ut" (som fungerer ganske dårlig) så er chung-testing et naturlig steg. Neste steg opp er å investere i en aero-sensor, men mange av de samme begrensningene vil fortsatt gjelde selv om man har litt mer slingringsrom mht f eks vind, endringer i temperatur underveis, lufttrykksendringer etc. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted September 13 Share Posted September 13 Kan forsåvidt også legge til at hvis man firer på kravet om å kunne sammenligne absoluttverdier mellom ulike testsesjoner (dager) så kan man se bort fra noen faktorer og dermed gjøre det litt "enklere". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torhovland Posted September 13 Share Posted September 13 Du kan kombinere dette med myWindsock og få passe bra data så lenge du har kontroll på å halde flest mogleg parametre så nøye du kan. Sånt som å ha ein passe flat teststrekning og teste begge vegar. https://mywindsock.com/page/help/navigating-and-understanding-the-information/virtual-cda/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted September 13 Share Posted September 13 Jeg har forsøkt meg på dekktrykktesting på grus med "Single Direction Climb" Men har ikke kommet i mål med det før jeg gikk lei. Det er vrient å komme til et brukbart datasett synes jeg. Og så er Golden Cheetah kanskje det programmet jeg har snublet over med høyest brukerterskel, (kanskje unntatt den "portalen" på jobben hvor vi må legge inn våre mål og resultater til oppfølgingssamtaler med leder. ) Men jeg har bare tatt pause, ikke gitt opp altså. LarsB 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pludrepapp Posted September 14 Author Share Posted September 14 Kult. Ja, jeg kan se for meg at det krever dedikasjon, bevissthet og nøyaktighet. MyWindsock har jeg ikke hørt om før. Ser du på det som noe som kan prøves før Chungs metode, @torhovland? Eller bør det komme sammen med, som du sier? Jeg ser også for meg å sylke en bakke i tre forskjellige hastigheter. Men cda-signalet blir kanskje fort for lavt om bakken er for bratt. Jeg kjenner jeg gleder meg til å se hvor knotete Golden Cheetah er. Per nå er jeg definitivt på Donnig-Krugers "peak of mount stupid". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.