Sun Flyer Posted September 16 Share Posted September 16 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted September 16 Share Posted September 16 Unaas har lenge samarbeidet med produsenten Winspace. Unaas har også i perioder ført Winspace sine rammesett. For noen år siden ble det oppgitt at Winspace skulle få anledning til å selge noen av de aktuelle modellene internasjonalt under Unaas' merkenavn. Derav hjulsettet i videoen. Kan gjenfinnes både på den internasjonale siden og hos bl.a. Winspace Japan og Sør-Afrika. Unaas er omtalt nede på siden under hjulene, som her. Tidligere var hjulene håndbygget av Emil i Oslo med komponenter fra Taiwan, Kina, Belgia og USA. Det er denne byggkvaliteten jeg kjenner som den beste jeg har hatt. Da var da også hjulene merket med "Håndbygget av Emil". Nå som Unaas på alle vis har ekspandert, forstår jeg at hjulene håndbygges i Kina av en utvalgt medarbeider som kun har ansvar for Unaas sine bygg. Altså samme produksjonsmodell som britiske Hunt og flere andre merker. Jeg håper at byggkvaliteten er den samme høye som da Emil bygget selv. Forstår at Unaas har rutine med sjekk av bygg før montering på nye sykler. Hjulene er nå merket med "Designed in Norway", både de som selges av Unaas i Norge og av Winspace internasjonalt. @Emil Unaas kan sikkert forklare mer. Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
gazelle.bein Posted September 16 Share Posted September 16 Det er ikke sikkert det nødvendigvis går noe på bekostning av kvaliteten. Har hatt et Hunt hjulsett til landevei, og de var helt kanon. Holdt seg helt rette og fine. Man har vel fortsatt Unaas i ryggen med tanke på retting og annen service. Og jeg mener de har en crash replacement og "rettegaranti" på to år. Hvis de fortsatt har det på de som bygges i Kina så er det jo null stress. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Unaas Posted September 17 Share Posted September 17 Hei! Vi har solgt ganske mye hjul i andre land de siste årene, men samtidig har også modellutvalget som selges i utlandet vs Norge blitt forskjellig etter ønske fra importører. Vi bruker ikke karboneiker på noen modeller vi selger i Norge lengre, og det kommer av at det jevnt over blir en større feilmargin på eikene enn med vanlige tradisjonelle ståleiker. Eieren av Winspace er faktisk han første jeg begynt å snakke med da jeg bodde i Xiamen for 17 år siden og så smått begynt å se etter muligheter for å lage produkter i karbonfiber. Så etter hvert startet han også merket Winspace, og vi har gjennom årene kjøpt og hjulpet hverandre en del. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts