Stigstrong Posted September 16 Share Posted September 16 Hei! Jeg ser på ny ræser som skal erstatte Canyon fra 2017, og har vært og prøvd Wilier Filante på Unaas. Syns den var god og fin å sitte på, og ser bra ut med fine deler. Nå mangler bare å få testa den i str xxl, de har gjort den klar. Men så leser jeg på nett at det ikke er mulig å ha noen andre stem enn Wilier sitt medfølgende stem. Det kan sikkert byttes i et annet fra samme produsent, men allikevel. Jeg tenker at en del av verdien i en cockpit som ikke er ett stykke, er å kunne bytte stem og styre (selv om jeg har sykla på samme stem 2017-2024). Hva tenker folket? Er det noe å bry seg om, eller er det en showstopper? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted September 16 Share Posted September 16 Hadde ikke orket å kjøpe sykkel hvor man er låst til et system. Når det er sagt så er jeg 100% sikker på at du kan sette på hvilket som helst stem og styre. F. eks. Deda Superbox. Er jo bare å spørre de. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stigstrong Posted September 17 Author Share Posted September 17 Enig @Panda! Kom egentlig fram til den samme konklusjonen, er jo bare å bytte styre også. Det kan godt hende at blir noe av 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hen9ng Posted September 17 Share Posted September 17 Har hatt Giant Propel i den årsmodellen hvor man kun hadde mulighet til å bruke sære Giant stem. Det er kronglete, dyrt og vanskelig å oppdrive. Bør være påbudt å ha en standard på stem. Jeg ville styrt unna, om det ikke stemmer det panda skriver om at den spiser flere stem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted September 17 Share Posted September 17 Har hatt 3 sykler med proprietære stem-løsninger, og kan skrive under på at det er en dyr hobby å tilpasse - 3T skiller seg ut som de verste ved å både være kronisk utsolgt, og ved å prise det til rundt 4500 kr ferdig momset og fortollet... Omtrent like mye som en komplett aero-cockpit fra en del andre produsenter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts