Jump to content

Menn i gule jakker som bare står og henger i Maridalsveien

san

Recommended Posts

Og noen inkl. meg har kanskje undret seg over hva de står der for. Det er vel 3 år siden de først dukket opp, én i krysset  ned Frysjaveien og én ved Brekke-kiosken, og de står der i perioder.
I dag tok nysgjerrigheten overhånd og jeg stoppet og spurte hvorfor de bare står der? 
Svaret som ble gitt er at de passer på skoleungene om morgen og ettermiddag og et signal spesielt til lastebilene med hengere om å ta det rolig, de som kjører i skytteltrafikk med uttak av masse fra Oset(Maridalsvannet) og den nye 3 km lange vannforsyningstunnelen.
Da vet "vi" det.

• Like 2

Helt vanlig rundt forbi disse ukene, ifbm skolestart så har mange barneskoler rulerende vaktlister med folk. Har hatt et par økter selv; og sett masse «interessant».

Det jeg tenker mest på, er at det i det hele tatt er nødvendig. Total fallitterklæring for ordensmakten?

• Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"