Gullars Posted September 19 Share Posted September 19 Ramlet over en ny og så godt som ubrukt GRX gruppe. 11delt med 810 bakgir og framgir samt 600 hendler og 400 bremser, men uten krank. Av ren OCD så kan ikke den bli liggende i garasjen uten å parres med ei ramme, men det store spørsmålet nå er: 1. Hva er maks størrelse på største drevet som 810 bakgiret klarer?? Shimano sier Google sier 40t maks og enkelte har fått den til å funke med 42t 812 skal ifølge Shimano klare større største klinge, men, mindre spenn Betyr det da at om man montere for eks. en Woolftooth link så som flytter bakgiret ned så kan man klare 46t eller 50t med et 810?? 2. Er det noen som har prøvd Woolftooth link til GRX810 og vet hvilke som passer?? Ifølge Woolftooth er det ingen som er tilpasset GRX, men jeg har en gammel link på et XT 10delt gir (brukes med 42t) som likner veldig. 3. Finnes det løsninger for løst cage så man kan bytte cage?? Evt passer XT M8000 cagen som ifølge google kan brukes på 812? 4. I og med at det mangler krank til gruppa så er det muligheter. Ønsker egentlig å kjøre 1x11 på et evt bygg. Ser at GRX kjører egen kjedelinje, men flere kommenterer at de får bedre giring ved å bruke en landeveiskrank. Noen gode forslag til krankløsning?? Helst med 170mm armer og fornuftig innfesting av drev slik at det er enkelt å bytte uten spesialverktøy. 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 19 Share Posted September 19 Russ fikk den vel til å ta 44-kassett uten modifikasjon: https://www.youtube.com/watch?v=-NDwC6FZAfM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanS Posted September 19 Share Posted September 19 Men korfor kjøpte du denne gruppa viss du ønskjer 1x11? 812-giret har offset øvre trinse og er mykje betre eigna til eit slikt oppsett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 19 Author Share Posted September 19 Pris er nøkkelen her😀😀 Alternativet er å selge bakgir og framgir og kjøpe 812 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
torhovland Posted September 19 Share Posted September 19 4 hours ago, Gullars said: Evt passer XT M8000 cagen som ifølge google kan brukes på 812? Ja. Eg har gjort det på eitt gir, og så har eg eitt til liggande som eg ikkje har fiksa enno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 19 Author Share Posted September 19 @torhovland Passer M8000 cagen på 810 og eller bare på 812?? Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
torhovland Posted September 19 Share Posted September 19 (edited) Ein lengre cage vil berre hjelpe med total capacity. 810 er designa for maks 34T kassett. Det fine med 812 + M8000 er at du har støtte for 40T kassett, men kan utvide total capacity slik at det kan fungere på 2x. EDIT: Sorry, eg las det opprinnelege spørsmålet ditt litt fort. M8000 fungerer på 812. Det visste du. Det fungerer derimot neppe på 810. Edited September 19 by torhovland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 19 Author Share Posted September 19 Takker, det var det jeg trodde. Det ser ut til at det enten får bli et 812 gir eller 2x og 11-36 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 26 Author Share Posted September 26 Kom over et RX812 på finn.no i dag så nå har jeg dobbelt opp og dekker alle eventualiteter. Da mangler det bare en grei krank. Enten 2 delt GRX eller 1x hva som helst med 170mm mm armer eller kortere. Har en 105 50/34 med 165mm armer, men da må jeg ha 105 fremgir og for GRX skal funke dårlig med landeveiskrank. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted September 26 Share Posted September 26 Jeg har en 1x krank fra ali som ligger og tar opp plass. 170mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 26 Author Share Posted September 26 Sun Flyer skrev (22 minutter siden): Jeg har en 1x krank fra ali som ligger og tar opp plass. 170mm. Har du et bilde og en pris? Hvilken aksling er det? Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted September 27 Share Posted September 27 Sjekker senere i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 27 Author Share Posted September 27 Ingen hast😊😊 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted September 27 Share Posted September 27 Det er ZRace 30mm aksling. 170mm kranklengde. Og det er montert et 42t nw drev som ikke er utslitt. Det gis bort. Mulig det mangler en bolt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted Saturday at 12:21 PM Author Share Posted Saturday at 12:21 PM Takk for info. Har en liten issue med 30mm aksling pga lager levetid. Om jeg ender opp med en ramme med T47 eller PF30 så kommer jeg tilbake for da funker det. God helg Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted Saturday at 03:18 PM Share Posted Saturday at 03:18 PM Ja, det var vel derfor jeg demonterte den. Har også en Dura ace krank med 42t 1x drev. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.