jsdk Posted September 19 Share Posted September 19 Transition Sentinel i størrelse XL vurderes solgt, dette er 2023 modellen kjøpt sommeren 2022. Den fikk ny front-triangel i sommer etter en garantisak pga fabriks-feil. Siden den har ny fronttriangel er der kun noen bruksmerker på lenken mellom bakdemper og baktriangel (se bilder), kjører tydeligvis skeivt med foten. Ellers litt kosmetisk slitasje på krankarmene. Sykkelen kommer med gromme Formula Cura 4 bremser og 203mm skiver så den har rikelig med bremsekraft. Disse har nylig fått aftermarket CNC hendler fra en italienske rgtec, som gir mer leverage og kommer med kulelager isteden for bushings slik original hendlene gjør (disse følger selvfølgelig med) Sentinel er i utgangspunktet veldig slak med 63.6 graders styrevinkel, men siden jeg ikke sykler mye i stygg-bratt terreng har jeg satt på et +1-graders anglesett som trekker inn styrevinkelen med litt under en grad (ettersom lengde på gaffel er uendret blir det ikke en hel grad). Dette gir en mere balansert sykkel i marka og gjør at den klattrer litt bedre syns jeg. Gaffelen er nyservet og har ligget i esken siden høsten i fjor da jeg har hatt en annen gaffel montert. Hjulsettet er også kun brukt som alternativt oppsett, har mest brukt et annet hjulsett der også. Bakdemper har også akkurat vært på service og blitt smurt opp. Bakdemeperen har for øvrigt montert større negativt luftkammer i form av RockShox MegNeg, som gir litt mer støtte og følsomhet i mellomregisteret samt flere muligheter for tuning. Originalen følger med. Størrelse: XL Gaffel: RockShox Lyrik Ultimate 160mm travel 42mm offset Bakdemper: RockShox Super Deluxe Ultimate med større negativ kammer ettermontert (MegNeg) - 150mm Bremser: Formula Cura 4, med rgtec.bike hendler. Bremseskiver: Formula 203mm framme, Ny Magura 203mm bak styre: ANVL Mandrel Alloy 35 Stem: ANVL Swage (40mm) Headset: WORKS Components +1 degrees angleset Setepinne: Oneup Dropper 210mm Bakgir: SRAM GX AXS Kjede: SRAM GX Eagle Krank: SRAM Stylo 7K DUB 30t/170mm Felger: Stans Flow S1 Eiker: Sapim Race Double Butted Nav: Stans Neo Durasync Framdekk: Maxxis Assegai 3C EXO+ (29x2.5) Bakdek: Specialized Eliminator GRID Trail Flere bilder på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=371182978 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts