anderfo Posted September 20 Share Posted September 20 I fjor høst handlet vi en Kidreel og det var stor stas for ungen å bli slept opp bakkene og trille fritt ned igjen. På løpesykkel. Den ble brukt mye både t/r barnehagen og på tur i marka. I vår fikk vi imidlertid trøbbel med at den ikke trekker inn snora. Etter litt fikling og feilsøking fikk vi en ny Kidreel tilsendt fra butikken. Nå har den stått på sykkelen siden slutten av mai, og treåringen er nå på en pedalsykkel. Vi kan sykle foran og hjelpe til når motbakkene blir for tunge eller for lange (sykkelen hennes har ikke gir). Dessverre har også denne nå bestemt seg for å slutte å trekke inn snora, etter bare 3-4 måneders bruk 😞 Er i kontakt med både produsent og butikk i håp om å få løst det. Men så kommer spørsmålet: Vil vi ha en ny slik, eller vil vi ha igjen pengene for å skaffe et bedre alternativ? Trenger litt råd: 1. Er det noen her som har åpnet opp en Kidreel og funnet en enkel måte å fikse dette på? Jeg har prøvd å la være å åpne den (siden jeg er usikker på om garanti o.l. gjelder hvis man åpner den), men det er nok en slags metallfjær inni som ser ut til å kjøre seg fast. 2. Er det noen her som kjenner til et godt alternativ som ikke går i stykker like fort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted September 20 Share Posted September 20 Jeg har åpnet opp en som ikke fungerte og fant ut at plasten var sprukket. Den var riktig nok gammel og hadde vært igjennom noen barn (arvet). Når jeg så prisen på ny ble jeg dog usikker på om jeg ville legge så mye i den konstruksjonen. Ikke at jeg har funnet noe bedre alternativ enn å mane til egeninnsats. Kanskje Stiga Winder og egen reim? Vi har ryki en slik også, men koster ihvertfall mindre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JB. Posted September 20 Share Posted September 20 Jeg kjøpte Kidreel da de lanserte via Kickstarter (om jeg husker rett). Den ble mye brukt før den også sluttet å trekke inn snora. Fikk ny fra produsent og den har virket fint, men nå er ungene blitt eldre og det lenge siden vi har hatt bruk for den. Produsenten sa de hadde noen problemer med kvalitet på de første batchene, men at dette skulle vært ordnet opp i. Quote Trondheim I was just riding along... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenrikG Posted September 20 Share Posted September 20 Kanskje det enkleste er å modde et fleksibånd for hund? De litt større typene av disse er ganske solide. Jeg har med hell brukt en slik for å taue makker i fjellene på Gran Canaria. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts