Mr.Jacobsen Posted September 23 Share Posted September 23 Vi har en Trek Allant 9 med Enviolo baknav som vi bruker som barnehagetraktor i hverdagen. Etter råd fra butikken fjerna vi bare en spacer på akslingen og erstattet den med kulefestet. Dette blir en smule trangt når vogna skal løsnes et par ganger per dag, siden låsepinnen må lirkes forbi bla bagasjebrettet (bilde for illustrasjon). Er det noen som har vært borti noen mer elegante løsninger her? Ser thule har det som ser ut som en forlenger, men ikke merka enviolo? Har noen av de andre produsentene av slike nav kanskje samme gjengestigning på akslingen slik at de passer? (ja, jeg vet det er bilde av drevsiden, men ser ca likt ut på andre siden.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted September 23 Share Posted September 23 Vanskelig å si om det løser problemet ditt, men Weber Kupplung ble anbefalt i en annen tråd her: Antar at man da må ha Hitch og Overgang isåfall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Jacobsen Posted September 23 Author Share Posted September 23 Tanken min var nok mer om f.eks den til SRAM sitt girnav kunne passe, slik at jeg fikk flyttet ut monteringspunktet et par cm. Tror egt det ville løst floka greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dingo Posted September 23 Share Posted September 23 Vet ikke om dette er nyttig info, men de har den til Shimano nexus også. Har ingen anelse om det er forskjellig gjengestigning eller om det er noe annet som skiller i mellom de. Edit: Kanskje du har mer hell med å finne gjengestigning hvis du googler erstatningsmutter til sram/shimano nexus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dingo Posted September 23 Share Posted September 23 Sålangt jeg kan google så har enviolo M10x1 og SRAM M10x1. Shimano har 3/8 x 26 TPI ifølge nettet. Åpenbart det mørke, imperialistiske nettet, men visstnok skal det konvertere til M9,5 x 0,977. Men det ville jeg sjekket med en voksen 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted September 23 Share Posted September 23 Thule har forøvrig også oppdatert festet sitt slik at man ikke trer pin, men har ikke sett de enkelte bestanddelene i salg enda. Finner du lik gjengestigning er vel 329 eller outnorth's 274 verdt å teste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts