Jump to content

Trek Allant 9 + Thule chariot - enklere løsning?

Recommended Posts

Vi har en Trek Allant 9 med Enviolo baknav som vi bruker som barnehagetraktor i hverdagen. Etter råd fra butikken fjerna vi bare en spacer på akslingen og erstattet den med kulefestet. Dette blir en smule trangt når vogna skal løsnes et par ganger per dag, siden låsepinnen må lirkes forbi bla bagasjebrettet (bilde for illustrasjon).

Er det noen som har vært borti noen mer elegante løsninger her? Ser thule har det som ser ut som en forlenger, men ikke merka enviolo? Har noen av de andre produsentene av slike nav kanskje samme gjengestigning på akslingen slik at de passer? (ja, jeg vet det er bilde av drevsiden, men ser ca likt ut på andre siden.)

image.png.20760778d6d302aa6fae58025519c569.png

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vet ikke om dette er nyttig info, men de har den til Shimano nexus også. Har ingen anelse om det er forskjellig gjengestigning eller om det er noe annet som skiller i mellom de.

Edit: Kanskje du har mer hell med å finne gjengestigning hvis du googler erstatningsmutter til sram/shimano nexus?

Sålangt jeg kan google så har enviolo M10x1 og SRAM M10x1. Shimano har 3/8 x 26 TPI ifølge nettet. Åpenbart det mørke, imperialistiske nettet, men visstnok skal det konvertere til M9,5 x 0,977. Men det ville jeg sjekket med en voksen 😉