san Posted September 25 Share Posted September 25 Poster i kategorien snikksnakk, pølsevev, sludder og vås hvor jeg mener fenomenet hører hjemme. Begrepet og fenomenet dukket opp for noen måneder siden i både aviser og med intervju av en jockey i en tv-kanal her om dagen som løper for kunders Strava. Ofte kan en bare undres på hvor langt enkelte er villige å strekke seg, og betale for, for å profilere seg selv. Snakk om å lure andre,og mest av alt seg selv. Som artikkelen under nevner omfattet den fjernede Finn-annonsen ikke bare løping men også sykling. Kanskje møter en slike jockeys på landeveien også? En av en rekke artikler som omhandler fenomentet: https://www.nrk.no/sorlandet/kjoper-seg-lopeturer-pa-strava-1.17000499 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOB Posted September 25 Share Posted September 25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung1 Posted September 25 Share Posted September 25 Vi har jo hatt en liten runde på dette før. Jeg ser ingen grunn til at akkurat syklister ikke benytter seg av slike gode tilbud 😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loki Posted September 25 Share Posted September 25 10 kr? Er det per 10 km? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOB Posted September 25 Share Posted September 25 loki skrev (42 minutter siden): 10 kr? Er det per 10 km? En tier er going rate, ja 🥁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted September 25 Share Posted September 25 Jeg kan godt bruke klokka til å logge for andre for 10,-/km jeg altså. bare send meg en pm! 🙂 Er i utlendighet, så da fårru mer å skryte av! 1 Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knirkekne Posted September 26 Share Posted September 26 For sykling kunne jeg vel tatt 10,- pr kilometer og kommet greit ut av det. Men for løping har ikke 10 pr kilometer en gang dekket slitasje på utstyr så sakte og kort jeg løper 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pbk1 Posted September 26 Share Posted September 26 Blir vel som å kjøpe gamingkontoer som allerede er levelet opp til et visst nivå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen S. Posted September 26 Share Posted September 26 Dette beviser bare hvor løk "folk" kan være. Ikke han som selger tjenesten, men de som kjøper. Men, det var en del snakk om at "folk" hadde Birken-jockeys i gamle dager også...sikkert samme idiotene som brukte det også. Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 26 Share Posted September 26 pbk1 skrev (43 minutter siden): Blir vel som å kjøpe gamingkontoer som allerede er levelet opp til et visst nivå. Verre vil jeg si, fordi med gaming så får man gjerne en bedre/lettere/mindre kjip spillopplevelse over et visst nivå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekey Posted September 26 Share Posted September 26 Du får jo noen fine grafer og se på da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nattmannen Posted September 26 Share Posted September 26 Dette er bare dust. Dette blir som når finanseliten hadde Birken tidene sine på CV’en. Og, hvor mange brukte ikke en eller annen form for doping for å få gode tider på Birken. Strava Jockey er det samme som doping, bare ikke farlig. Bare dust. Håper noen finner ut hvem som betaler for dette, og legger det ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik M Posted September 27 Share Posted September 27 Nattmannen skrev (17 timer siden): Dette er bare dust. Dette blir som når finanseliten hadde Birken tidene sine på CV’en. Det var tider! Tidlig på 2000-tallet ble jeg faktisk spurt av en norsk eiendomsmilliardær om å være hjelperytter for han på Birken mot betaling. Dette i vanlig aldersklasse. Finanseliten må komme seg opp i ringa igjen! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nattmannen Posted September 27 Share Posted September 27 Henrik M skrev (1 time siden): Det var tider! Tidlig på 2000-tallet ble jeg faktisk spurt av en norsk eiendomsmilliardær om å være hjelperytter for han på Birken mot betaling. Dette i vanlig aldersklasse. Finanseliten må komme seg opp i ringa igjen! Hva driver de med nå om dagen, som de kan skryte av? Fine boliger i Sveits? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eOpseth Posted Sunday at 09:07 AM Share Posted Sunday at 09:07 AM On 9/26/2024 at 7:52 AM, Knirkekne said: Men for løping har ikke 10 pr kilometer en gang dekket slitasje på utstyr så sakte og kort jeg løper 😄 25,-/km er vel ikke uvanlig der, men hastighet spiller også en rolle visstnok, selv om jeg sliter litt med å se det poenget all den tiden et løp uansett må være realistisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas- Posted Sunday at 05:23 PM Share Posted Sunday at 05:23 PM Henrik M skrev (På 27.9.2024 den 9.46): Det var tider! Tidlig på 2000-tallet ble jeg faktisk spurt av en norsk eiendomsmilliardær om å være hjelperytter for han på Birken mot betaling. Dette i vanlig aldersklasse. Finanseliten må komme seg opp i ringa igjen! Sikkert noen som kunne hatt god nytte av "noen å sykle sammen med". Litt motivasjon, litt/mye hjul og litt løpsdisponering. Å måtte betale for det høres litt trist ut. Hadde derimot PT vært funnet opp den gangen hadde det vært trendy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsfn Posted Sunday at 05:39 PM Share Posted Sunday at 05:39 PM Dette er triste saker og det dummeste jeg har hørt på laaaang tid. Tenk at verden har blitt slik… 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepeda Posted Sunday at 05:48 PM Share Posted Sunday at 05:48 PM Om jeg noen gang skulle begynne med Strava, måtte det være som jockey. Get rich or die tryin' 😅 2 Quote S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted Sunday at 05:56 PM Share Posted Sunday at 05:56 PM juks er juks, uansett om man boler, bruker el-sykkel uten å oppgi det eller å betale en jockey. graden av dumhet kan alltids diskuteres når noen jukser og bedrar og jeg tviler på at syklister skiller seg noe særlig fra resten av samfunnet i så henseende mange av syklingens virkelig store helter er jo juksere/bolere/dopere så vi skal vel ikke kaste for store stein når vi sitter i samme glasshus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted Sunday at 06:02 PM Share Posted Sunday at 06:02 PM Nekter å tro at dette er så særlig utbredt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted 14 hours ago Share Posted 14 hours ago Dette bør kunne bli en mye mindre slitsom øvelse enn å løpe rundt med flere klokker for de rette folka. Dere som er de rette folka får konseptet gratis av meg her. Run as a service. Gi tilgang til Stravakontoen din. APIen leser dine data og lærer fart, puls, kadens etc. Lag en rute. Definer fart/tid til mål. Tjenesten genererer, mot betaling en fit-fil med dine karateristika. Pro-utgaven tilbyr i tillegg at du kan legge inn treningsprogrammet ditt, ønsket fremgang og benytter seg av Stravas rutegenereingsverktøy for å legge opp turene. LarsB forretningsutvikler 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts