anderfo Posted October 21 Share Posted October 21 På Fb skriver de nå at de skal bruke Zwift Racing Score, og at de kommer til å bruke grensene oppgitt i denne artikkelen: https://zwiftinsider.com/racing-score Foreløpig har jeg kun sett datoen, ikke noe tidspunkt. Edit: Nå skriver de at det blir «til samme tid som alltid (19:15)». Jeg husker imidlertid at det var i 20-tida i gamle dager, da var det lettere for meg å joine. Men jeg skal tigge og be litt her hjemme og se hva som skjer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamez Posted October 21 Share Posted October 21 Blir interessant. Mange av tidligere (spurtsvake) A ryttere med 20min watt på 4.6w/kg er godt under 690 i score og kan sykle i B, sammen med tunge C ryttere med rett over 3w/kg og en sterk spurt... Og tidligere spurtsterke B ryttere med rundt 4w/kg må over i A. Spennende hvordan dette utvikler seg. Regner med det sorterer seg litt etter noen runder da om systemet fungerer som det skal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted October 22 Share Posted October 22 Tipper dette blir bedre enn det har vært. Blir gøy å se hvordan det blir før jul, satser på å slenge meg med etter jul hvis det funker. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderfo Posted October 22 Share Posted October 22 Dette utsagnet: Sitat Nytt denne sesongen er at vi vil omslutte CE (Cat. enforcment) helt. Og det vil bli en 5 deling på herrene. Dvs. at de som syklet i A+ tidligere blir A, A før blir B og så videre. Dog er ikke grensene helt som før. Vi må sammen finne ut av dette. ...og senere svar om at de faktisk skal bruke ZRS, tyder på at arrangør ikke aner hva ZRS er eller hvordan det fungerer. Men vi får krysse fingrene for at de likevel klarer å sette det opp. Jeg får dessverre ikke vært med på det første rittet siden jeg må legge tre unger, men jeg er likevel spent på hvordan det går 😉 Det kommer nok til å være en del som ikke klarer å melde seg på, fordi de mangler de påkrevde 3 x 10+ minuttene med Zwift-økter. Fra omtalen av ZRS: Sitat Note: you must have at least three 10+ minute activities recorded in the last 90 days in order to race a scored event. This helps ensure an accurate seed score, thus improving Zwift’s choice of category for your first race. Det vil nok ikke forundre meg om det også er en del ryttere som havner i helt "feil" kategori fordi de 3 x 10 minuttene var rolige økter (det er ett av problemene med ZRS). De kommer til å bli "oppgradert" etter det første rittet, kanskje også etter det andre rittet siden det første er tempo. Forhåpentligvis er det derfor NCF Esport valgte å sette opp det første rittet som tempo, da er det lettere å flytte folk mellom kategoriene og la dem få beholde poengene fra tempoen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderfo Posted October 27 Share Posted October 27 anderfo skrev (På 17.10.2024 den 13.37): eNCF kunne jo også vurdert å bruke vELO (ZwiftRacing.app), men hvis CE var for vanskelig å få til er det kanskje ikke noe håp om det. ...og nå ser vi at også ZRS-basert "category enforcement" var for vanskelig, for det er ingen form for "enforcement" i rittet de har satt opp. Blir svært overrasket om folk klarer å melde seg på i riktig kategori. Fra NCF Esport: Sitat PÅMELDING TIL HERRER: https://www.zwift.com/events/view/4562474?eventSecret=05b8105cc2a538be47a5 PÅMELDING TIL DAMER: https://www.zwift.com/uk/events/tag/ncf/view/4562486 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted October 27 Share Posted October 27 He he dette blir bare kål. Her kommer det til å kry av folk i feil klasser. 1 Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamez Posted October 28 Share Posted October 28 Ny event med riktige klasser kommer vist... Og det blir heldigvis ikke 4 runder, men 2 😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderfo Posted October 28 Share Posted October 28 Dvs. ingen vits i å bruke påmeldingslenka ovenfor, det var bare tøys på den 😉 Vi venter spent! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted October 29 Share Posted October 29 Fint at dere holder tråden varm. Jeg har en plan om å delta. Men orker ikke forske for å finne ut av det. LarsB 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderfo Posted October 29 Share Posted October 29 LarsB skrev (4 timer siden): Fint at dere holder tråden varm. Jeg har en plan om å delta. Men orker ikke forske for å finne ut av det. LarsB Jeg er mest spent på om det kommer en ny event før onsdag ettermiddag. Hvorvidt jeg får anledning til å delta er en annen sak, ikke alle i familien er overbevist om viktigheten av NCF eCup vs. barnelegging. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderfo Posted October 29 Share Posted October 29 anderfo skrev (3 timer siden): Jeg er mest spent på om det kommer en ny event før onsdag ettermiddag. Den kom faktisk nå: https://www.zwift.com/events/view/4562474?eventSecret=05b8105cc2a538be47a5 Denne gangen ser ZRS-kriteriene ut til å virke, og distansen er 19.9km. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted October 29 Share Posted October 29 anderfo skrev (45 minutter siden): Den kom faktisk nå: https://www.zwift.com/events/view/4562474?eventSecret=05b8105cc2a538be47a5 Denne gangen ser ZRS-kriteriene ut til å virke, og distansen er 19.9km. 19 km var mer i nærheten av hva jeg gidder. Sliter med det samme som deg med legging, så får se om jeg dukker opp. Trenger absolutt treningen da det er seigt å trene uten noe ekstra motivasjon. 1 Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted October 29 Share Posted October 29 Jeg føler meg litt svak og dum nå. Jeg har ikke kjørt ritt på zwift siden i fjor, og bare kjørt noen få økter denne sesongen. Jeg har den uhyre beskjedne racingscoren 342 og kategori C. Jeg avsluttet rullesesongen i fjor med å bli diska med 3,7 wattt/kg på https://zwiftpower.com/events.php?zid=4305971 (mystisk, jeg er på lista igjen.) og testet meg til 3,5 watt/kg. Det er det samme som den "opplevde" ftp utendørs. Bør jeg starte i 350 - 520 kategorien siden man ikke tar med poeng om man blir oppgradert i løpet av sesongen. Eller bør jeg bli der jeg er nå og ta det som det kommer? LarsB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamez Posted October 29 Share Posted October 29 LarsB skrev (20 minutter siden): uhyre beskjedne racingscoren 342 Hvis du ikke har kjørt verken 10min eller 30sekunder i nærheten av maks siste 90 dager bør du garantert opp 1 klasse ja... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderfo Posted October 29 Share Posted October 29 kjør en økt med 30s maks nå, og så en 10min all out, så sjekker du ZRS etterpå og havner i noenlunde riktig kategori 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted October 29 Share Posted October 29 Jeg hoppet like godt på et lite ritt og fikk blåst ut litt der. Da hoppet jeg opp til Zwift Racing score på 375 poeng og starter i ganske rett klasse for snart 58 år gamle bankfunksjonærer med astma. Takk skal dere ha. LarsB 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted October 30 Share Posted October 30 Jamez skrev (På 21.10.2024 den 22.41): Blir interessant. Mange av tidligere (spurtsvake) A ryttere med 20min watt på 4.6w/kg er godt under 690 i score og kan sykle i B, sammen med tunge C ryttere med rett over 3w/kg og en sterk spurt... Og tidligere spurtsterke B ryttere med rundt 4w/kg må over i A. Spennende hvordan dette utvikler seg. Regner med det sorterer seg litt etter noen runder da om systemet fungerer som det skal... Man kan se litt av den du snakket om her. Kun 28 stk i A, 79 i B. Ser at flere av de i B ganske sannsynlig kommer til å "ramle" opp i A i løpet av sesongen. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted October 30 Share Posted October 30 Første ritt over og jeg tror racing score er en bedre måte å løse seedingen på. Kan nok hende at det er en del som har startet i 1 katogori lavere enn de bør, men fra sesongen etter jul vil det være løst. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaiost Posted October 30 Share Posted October 30 Kjørte ei terrengsykkel intervalløkt utendørs på Tynset i pluss en grad på mandag og ble våt og kald med en smårurven kropp som resultat. Men kan ikke slike bagateller stoppe en NCF eCup deltagelse. Holdt i nesten 20 minutter, så første runden gikk etter oppskriften og 4.0 w/kg. Hanglet til mål på 3.8 w/kg som egentlig er helt greit. Min Racing Score gikk fra 514 til 518, og når grensa for neste kategori går på 520 kommer jeg til å slite på neste ritt om jeg bikker 520 innen den tid. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaiost Posted November 2 Share Posted November 2 Noen som vet neste løype? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anderfo Posted November 2 Share Posted November 2 Kaiost skrev (5 timer siden): Noen som vet neste løype? Damene skal sykle Castle to Castle, i hvert fall. https://zwiftpower.com/events.php?zid=4562490 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamez Posted Sunday at 10:38 AM Share Posted Sunday at 10:38 AM Nå har Zwift fjernet 30sek fra beregning av ZRS. Men man beholder score man allerede har. Så da kan vi nok forvente at de fleste som ikke allerede er helt oppunder kategorigrense forblir i samme kategori nokså lenge... Heldig for tidligere A+ ryttere som er i B nå. Ikke så heldig for de andre som er i B. (Og tilsvarende i C sikkert) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olechr Posted Sunday at 11:25 AM Share Posted Sunday at 11:25 AM Jamez skrev (35 minutter siden): Nå har Zwift fjernet 30sek fra beregning av ZRS. Men man beholder score man allerede har. Så da kan vi nok forvente at de fleste som ikke allerede er helt oppunder kategorigrense forblir i samme kategori nokså lenge... Heldig for tidligere A+ ryttere som er i B nå. Ikke så heldig for de andre som er i B. (Og tilsvarende i C sikkert) Hvis jeg ikke har skjønt feil så er det uansett selve rlittresultatene som har mest å si for score når man først har begynt å sykle konkurranser. Noen av de A+ rytterne kan nok fort kjøre ett par "sesonger" i B klassen så sant de ikke sykler mye andre ritt. Ser ikke ut som poengene økter med mye pr seier/pall. Hvertfall ikke når mange av de som de sykler mot er mye dårligere. Quote Ole Christian Fagerli Scott ambassadør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamez Posted Sunday at 11:48 AM Share Posted Sunday at 11:48 AM Olechr skrev (6 minutter siden): rlittresultatene som har mest å si for score Systemet virker omtrent til å straffe de som ofte kjører ritt med en høyere score enn de som sjelden kjører ritt. Her er info om oppdateringene: https://forums.zwift.com/t/zwift-racing-score-update-october-29-2024/637779 De sier at det skal komme en mekanisme for "anti-sandbagging" til uka også da. Det trengs jo, men er litt uklart hvordan den blir å fungere i praksis når de benytter denne Openskill løsningen. Det er jo litt problematisk å ikke oppdatere score på folk som gir opp og triller rolig i mål etter de ble frakjørt. Om noen blir frakjørt hver gang for at de er seeda feil - da er de stuck med feil score da. Så i praksis betyr det at man må prøve å kjøre halvhardt solo etter at man blir frakjørt om man faktisk ønsker reduksjon i score, men bare ta DNF eller sykle rolig i mål om man vil ha score man allerede har? vELO ratingen på zwiftracing.app virker mye mer gjennomtenkt. Eller så kunne de jo kanskje justert grensene på de gamle CE reglene ved å inkludere en vektkorrigering. Det største problemet med gammel CE var at grensene var lik enten du var 65 eller 100kg. Om han på 100kg kjører 4.2w/kg snitt et ritt forble han i B, mens 65kg rytteren måtte kjøre langt over kategorigrensa bare for å henge på og rykker opp til A selv om han taper rittet. Selv ikke opp Alpe var det en ulempe å være tung i de nederste kategoriene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaiost Posted Sunday at 02:31 PM Share Posted Sunday at 02:31 PM Kjørte ritt og ga på litt innimellom i dag og gikk fra 518 til 537 i score. Så da blir det hardt å henge med i gruppa over helga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts