Jump to content

Hvilken mobilvasker?

Al_mtb

Recommended Posts

Jeg bruker denne, har hatt den med meg i mange år og er godt fornøyd. For meg er det et poeng at den ikke er oppladbar, men at jeg kan sette den rett i bilen og bare bruke ut fra 12V uttaket der. Den tiden jeg bodde i enebolig så brukte jeg den med et adapter til 220V. 

På kalde dager fyller jeg den med varmtvann og kan lett spyle av fastfrosset møkk. 

https://www.chainreactioncycles.com/p/mobi-v-15-portable-bike-pressure-washer

Chalshus skrev (3 timer siden):

Hva med en Ryiobi eller Worx håndholdt trykkspyler? 

De er nok bedre og med en 20 liters vanndunk har du mer vann for hånden. 

Men det blir litt dyrere da du trenger lader/batteri i tillegg til vaskeren. 

https://www.bauhaus.no/trykkspyler-ryobi-ry18pwx41a-125-one-hp-18v-1x2-5ah

Worx er jeg veldig fornøyd med, og den suger godt. Da kan du bruke bekk eller bøtte eller en innsjø. Det er et filter på slangen, så det funker finfint.. Hadde en Kärcher av samme type/for, som sleit med å suge fra bøtte, og den hadde så lite batteri at jeg sleit med å få det til. Den fungerte mer som en midtrykksspyler på hageslange.

Fordelen med de som du bruker slange for å suge med er at de er kompakte å ta med.

Min Worx har god kapasitet med 2Ah-batteri, men vinkelsliperen blir fort tom med dette. 

• Like 1

Takk for bra tips. Mange muligheter. Jeg er på DeWalt-kjøret og hadde det hatt en tilsvarende løsning som Ryiobi og Worx hadde det vært en god løsning.

Blir jo ikke aktuelt før neste sesong dette, så får følge med på om det kommer noen gode tilbud.

• 2 weeks later...

Jeg kjøpte meg en Bosch Fontus da jeg bodde i leilighet i Gøteborg i fjor. Nå trenger jeg ikke den lenger, så den kan selges. 15 liters tank. God slange med justerbar stråle. God batteritid og solid kvalitet. Send en PM hvis interessant. 
I all beskjedenhet så er den ganske overlegen alternativene fra Kärcher osv. 

Tidligere redaktør for Terrengsykkel og grunnlegger av Landevei

For tiden i utdanningspermisjon.

Har testet over 500 sykler i alle kategorier fra hardtailer til enduro, landevei, tempo, gravel og el siden 2007.

Grunnlegger av Terrengsykkelrittet