lektoren Posted October 5, 2023 Share Posted October 5, 2023 Det er ikke for tett mellom gode nyheter om dagen, så jeg syntes dette burde nevnes. Et stort gratulerer til Jon Fosse! Og en oppfordring til å prøve å lese litt Fosse med åpent sinn. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knirkekne Posted October 5, 2023 Share Posted October 5, 2023 "DeterikkefortettmellomgodenyheteromdagensåjegsyntesdetteburdenevnesEtstortgratulerertilJonFosseogenoppfordringtilåprøveåleselittFossemedåpentsinn" Sånn, jeg skrev om innlegget ditt i Jon Fosse-stil. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lektoren Posted October 5, 2023 Author Share Posted October 5, 2023 Knirkekne skrev (3 minutter siden): "DeterikkefortettmellomgodenyheteromdagensåjegsyntesdetteburdenevnesEtstortgratulerertilJonFosseogenoppfordringtilåprøveåleselittFossemedåpentsinn" Sånn, jeg skrev om innlegget ditt i Jon Fosse-stil. Det likner ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knirkekne Posted October 6, 2023 Share Posted October 6, 2023 nuvel, det er slik det føles når det ikke er avsluttende setninger men 200 sider leddsetning med komma 😄 Men ellers et godt valg av komiteen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runermm Posted October 6, 2023 Share Posted October 6, 2023 Fosse er da ikke vanskelig å lese! Du trenger slett ikke ordbok, det er ikke komplekse setninger, det er ikke baktungt (som f. eks Solstad) og det er heller ikke mange karakterer eller intrikate plot å holde rede på. Derimot er det rytme og driv og ikke minst gjentakelser. Det er i språket Fosse lever(erer) og meningen finner du ofte i det som ikke sies. Fosse egner seg ypperlig som lydbok, nydelig lest av Anders Eide. Sett tempo til 0,9 og ta en tur i skogen mens du følger Fosses rytme og sprang. https://fabel.no/lydboker?post_type=product&s=Septologien 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts