NjuK Posted October 10 Share Posted October 10 https://www.stinesofiesstiftelse.no/aktuelt/gladmelding_til_overgripere?fbclid=IwAR2VbYvoAGA9_KjCyqTt-s347g4epWieDTg2O34gn-feqNpe6kqLiYkISSM En gladmelding til mishandlere og overgripere. Innsparinger fører til at gruppen Spiderweb kan legges ned, det må vi si fra til de som har ansvaret at vi er uenige i nedleggelsen. Så Åsted Norge i går, der var det en sak som omhandlet en mann som bestillte overgrep av barn over nett. Det var barn helt nede i bleiealder som det ble begått grove overgrep mot. Ble lei meg og frustrert over at noen er i stand til å utsette barn for dette. Det ble også beskrevet som at barna ikke gjorde motstand mot overgrepene de ble utsatt for, det betyr bare at dette er hverdagen demmes. Fysj, for noen mennesker som kan gjøre dette. Så kom igjen, bruk noen minutter på å sende en mail til Sør-vest politidistrikt. 1 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted October 10 Share Posted October 10 Folk får ta med seg slik innformasjon inn mot neste valg. Jeg ser hvilke politikere som tar opp slike saker og stemmer deretter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted October 10 Share Posted October 10 (edited) Helt enig, det er en sinnsyk avgjørelse e: spesielt mtp at de nylig har åpna masse lokalkontorer som politiet selv ikke så behov for... Edited October 10 by Ndreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 10 Author Share Posted October 10 Ndreas skrev (1 minutt siden): Helt enig, det er en sinnsyk avgjørelse e: spesielt mtp at de nylig har åpna masse lokalkontorer som politiet selv ikke så behov for... Viktig for våre folkevalgte å kunne slå seg på bringa å si "vi åpnet lensmannskontorer" Jeg har lenge hatt tro på våre folkevalgte, at de faktisk jobber for oss, og forsøker at vi skal få en bedre hverdag. Nå, litt mer usikker. De ser ikke ut til å ha kontakt med folket som faktisk har valgt de inn. En litt sånn kan de ikke bare spise kake holdning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannen Faller Ikke Posted October 11 Share Posted October 11 (edited) NjuK skrev (På 10.10.2023 den 9.26): Viktig for våre folkevalgte å kunne slå seg på bringa å si "vi åpnet lensmannskontorer" Jeg har lenge hatt tro på våre folkevalgte, at de faktisk jobber for oss, og forsøker at vi skal få en bedre hverdag. Nå, litt mer usikker. De ser ikke ut til å ha kontakt med folket som faktisk har valgt de inn. En litt sånn kan de ikke bare spise kake holdning. Ja, er jo ekstremt ille når Politiet selv ikke ønsker flere kontorer, men heller mere penger til kontorene de har, og så går regjeringen og gjør det likevel. Det virker som de fleste beslutningene / politikken er "strategiske" for å sørge for gjenvalg - i dette tilfellet for å unngå å ikke "oppfylle løfter", selv om de lærte at nedleggingen av mange av kontorene var en god ting. – Vi ønsket ikke et nytt kontor. Kontor og husleie binder opp ressurser, som vi heller kunne brukt på patrulje og etterforskning. Da får vi mer igjen for pengene, sier politimester Nils Kristian Moe i Trøndelag politidistrikt. Regjeringa oppretter politikontor mot politiets ønske – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Edited October 11 by Mannen Faller Ikke 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted October 11 Share Posted October 11 Har fått samme følelsen som NjuK. Leste en artikkel som viste at dagens regjering har et av de laveste utdanningsnivåene i Europa (tror jeg), og dette ble trukket frem som positivt, man representerer folket osv osv. Men dette gjelder jo hvis de faktisk har hatt et yrke før de ble stortingspolitikere... De har mistet kontakten med velgerne, det viktigste er å komme på Stortinget, sitte der lenge nok til å få pensjonen for så å jobbe i PR-bransjen som lobbyist etterpå. Politisk ettermæle bryr de seg ikke om, da de ikke eier skamvett uansett. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 12 Author Share Posted October 12 rosandholm skrev (15 timer siden): Har fått samme følelsen som NjuK. Leste en artikkel som viste at dagens regjering har et av de laveste utdanningsnivåene i Europa (tror jeg), og dette ble trukket frem som positivt, man representerer folket osv osv. Men dette gjelder jo hvis de faktisk har hatt et yrke før de ble stortingspolitikere... De har mistet kontakten med velgerne, det viktigste er å komme på Stortinget, sitte der lenge nok til å få pensjonen for så å jobbe i PR-bransjen som lobbyist etterpå. Politisk ettermæle bryr de seg ikke om, da de ikke eier skamvett uansett. Går inn i ett ungdomsparti, studerer statvitenskap, rådgiver på stortinget, blir valgt inn selv. Har ikke vært ute å kjent på livet da. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosandholm Posted October 12 Share Posted October 12 NjuK skrev (1 time siden): Går inn i ett ungdomsparti, studerer statvitenskap, rådgiver på stortinget, blir valgt inn selv. Har ikke vært ute å kjent på livet da. Nå hopper de til og med over steg 2 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 12 Author Share Posted October 12 rosandholm skrev (2 timer siden): Nå hopper de til og med over steg 2 🙂 Det gjør saken bare enda verre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 12 Author Share Posted October 12 Men, husk. Send mail til Sør Vest politidistrikt. Det er ikke aktuelt at Spiderweb legges ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted October 12 Share Posted October 12 rosandholm skrev (2 timer siden): Nå hopper de til og med over steg 2 🙂 "De får utdannelse i partiet da".. ABC i hvordan kun tillegne seg ønsket kunnskap, med solid bias. Husker mange kritiserte enkelte fakulteter eller studiesteder for å påvirke studentene, ved å presentere forskning som kunne påvirke studenters politiske retning. Internutdanning i partiene tar det til et nytt nivå. Mange jobber i NGOs også, siden det ser bra ut når de skal høyere i politikken. Som eks-Blindernstudent er det litt spesielt å se alle de engasjerte som ga seg i politikken når de ikke fikk høyere verv. På lokalnivå sliter ofte partiene med å få nok engasjerte. Det er ofte de som opplever urettferdighet, eller som vil kjempe for sine barns rettigheter og muligheter, som engasjerer seg. 1 Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 12 Author Share Posted October 12 Sør-Vest politidistrikt har fått over 2000 henvendelser ang. nedleggelsen av Spider web. Kom igjen, følg instruksjonen i linken under. Dette kan vi ikke sitte å se på. Barn og ungdom SKAL ha en trygg oppvekst, om det er på nett, eller ute i det ekte livet. https://www.stinesofiesstiftelse.no/aktuelt/gladmelding_til_overgripere?fbclid=IwAR2VbYvoAGA9_KjCyqTt-s347g4epWieDTg2O34gn-feqNpe6kqLiYkISSM 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lektoren Posted October 14 Share Posted October 14 NjuK skrev (På 10.10.2023 den 9.26): Viktig for våre folkevalgte å kunne slå seg på bringa å si "vi åpnet lensmannskontorer" Jeg har lenge hatt tro på våre folkevalgte, at de faktisk jobber for oss, og forsøker at vi skal få en bedre hverdag. Nå, litt mer usikker. De ser ikke ut til å ha kontakt med folket som faktisk har valgt de inn. En litt sånn kan de ikke bare spise kake holdning. SP var ganske tydelige på at de ville prioritere desentralisering og reversering framfor fornuft, og fikk åpenbart mange stemmer på det. Her har velgerne 100 % av skylda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 15 Author Share Posted October 15 lektoren skrev (8 timer siden): SP var ganske tydelige på at de ville prioritere desentralisering og reversering framfor fornuft, og fikk åpenbart mange stemmer på det. Her har velgerne 100 % av skylda. Men, skal ikke også våre folkevalgte også bruke fornuft? Å kjøre gjennom med sine forslag, uten å høre på de som sitter med kompetansen, er ett ganske merkelig politisk trekk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panda Posted October 15 Share Posted October 15 Man må forvente at det eksisterer en strategi hos politiet etter de har lagt ned denne avdelingen. Vel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lektoren Posted October 15 Share Posted October 15 NjuK skrev (3 timer siden): Men, skal ikke også våre folkevalgte også bruke fornuft? Å kjøre gjennom med sine forslag, uten å høre på de som sitter med kompetansen, er ett ganske merkelig politisk trekk. Når man går til valg på en politikk som bryter med alle ekspertråd og sunn fornuft, er det vel rimelig å forsøke å gjennomføre mest mulig av den politikken? Da har jo velgerne gitt signal om at det er den politikken de vil ha. Hvis man ikke ønsker seg en sånn politikk, kan man da ikke stemme for den? SP tjente massevis av stemmer på å komme med helt urealistiske løfter og å gå inn for meningsløse reformer og reverseringer, så her er det velgerne som bærer ansvaret. For noen år tilbake gjorde FrP et svært godt valg. Noen måneder etter at de kom med i regjerning, intervjuet man ei dame som levde på uføretrygd, men som allikevel hadde stemt FrP. Som en vel kunne vente, var ikke den nye regjeringas politikk til noen større fordel for henne, og som hun sa: "Om jeg hadde visst hva FrP står for, ville jeg aldri ha stemt på dem." Sånn kan det gå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NjuK Posted October 15 Author Share Posted October 15 lektoren skrev (1 time siden): Når man går til valg på en politikk som bryter med alle ekspertråd og sunn fornuft, er det vel rimelig å forsøke å gjennomføre mest mulig av den politikken? Da har jo velgerne gitt signal om at det er den politikken de vil ha. Hvis man ikke ønsker seg en sånn politikk, kan man da ikke stemme for den? SP tjente massevis av stemmer på å komme med helt urealistiske løfter og å gå inn for meningsløse reformer og reverseringer, så her er det velgerne som bærer ansvaret. For noen år tilbake gjorde FrP et svært godt valg. Noen måneder etter at de kom med i regjerning, intervjuet man ei dame som levde på uføretrygd, men som allikevel hadde stemt FrP. Som en vel kunne vente, var ikke den nye regjeringas politikk til noen større fordel for henne, og som hun sa: "Om jeg hadde visst hva FrP står for, ville jeg aldri ha stemt på dem." Sånn kan det gå. Så moralen er, at de løftene som gjennomføres er de idiotiske. Godt jeg ikke stemmer SP 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lektoren Posted October 15 Share Posted October 15 NjuK skrev (4 timer siden): Så moralen er, at de løftene som gjennomføres er de idiotiske. Godt jeg ikke stemmer SP Av og til når jeg føler meg håpløs, sier jeg til meg sjøl at jeg i det minste ikke stemte på SP. Dessuten er jeg helt enig i at Spiderweb bør bestå! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted October 15 Share Posted October 15 lektoren skrev (20 timer siden): SP var ganske tydelige på at de ville prioritere desentralisering og reversering framfor fornuft, og fikk åpenbart mange stemmer på det. Her har velgerne 100 % av skylda. Er kanskje litt tynt grunnlag for å si at akkurat det var det som gav SP "nok" stemmer... Og som Njuk sa, skylden bør deles mellom SP og velgerne på den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lektoren Posted October 15 Share Posted October 15 Ndreas skrev (25 minutter siden): Er kanskje litt tynt grunnlag for å si at akkurat det var det som gav SP "nok" stemmer... Og som Njuk sa, skylden bør deles mellom SP og velgerne på den Sant nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannen Faller Ikke Posted October 16 Share Posted October 16 rosandholm skrev (På 11.10.2023 den 15.40): Har fått samme følelsen som NjuK. Leste en artikkel som viste at dagens regjering har et av de laveste utdanningsnivåene i Europa (tror jeg), og dette ble trukket frem som positivt, man representerer folket osv osv. Men dette gjelder jo hvis de faktisk har hatt et yrke før de ble stortingspolitikere... De har mistet kontakten med velgerne, det viktigste er å komme på Stortinget, sitte der lenge nok til å få pensjonen for så å jobbe i PR-bransjen som lobbyist etterpå. Politisk ettermæle bryr de seg ikke om, da de ikke eier skamvett uansett. Ser ut til at de hører på deg. Den nye utdanningsministeren er advokat (ikke bare djevelens advokat), men ekte advokat. Hun har og vært ordfører i Stavanger, og også jobbet. Er og en annen fyr med opphav fra Stavanger som kommer inn som statsråd. Han er utdannet siviløkonom fra NHH. Da er det i hvertfall to som klarer å tenke en hel tankerekke uten å måtte switche over til Bondenytt-magazette. Begge er og relativt unge og valgbare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts