Gå til innhold

Leiesykkel og forsikringen lokalt


Anbefalte innlegg

Farer snart til Granca og har leid 2 sykler der. Trenger jeg den forsikringen de tilbyr hos Free Motion eller er jeg dekket via reiseforsikringen på Mastercardet mitt?

Hva bruker dere å gjøre?

 

Kan ikke forestille meg vi kræsjer selvforskyldt i så fall vil det være første gang i 30 år.

 

Er 2 racersykler av merket BH med Shimano 105di2. 50.000 kr stykket veil. utsalgspris. 

Endret av Panda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Forsikringsvilkårene på min Mastercard reiseforsikring gjennom Tryg er litt tvetydige mtp. om de dekker sykkel leid på denne måten.

51007_SAS Eurobonus_forsikring_SEB2022.pdf

Under endring av risiko, bortfall av ansvar:

"Forsikringen omfatter ikke skadetilfeller som oppstår ved:

..

trening eller deltakelse i lagidrett (gjelder bare skade på eller tap av reisegods)"

Reisegods er definert i 8.1:

"Personlige eiendeler til eget bruk som sikrede har med seg under reisen og oppholdet, herunder effekter tilhørende arbeidsgiver. Dette omfatter også gjenstander som er lånt/leid i henhold til kontrakt inngått ved overtakelsen av gjenstanden, før reisen er påbegynt"

Du har vel inngått kontrakt(akseptert et tilbud) før reisen har begynt? Så sånn sett gjelder er kanskje leiesykkelen definert som reisegods? 

Videre i 8.2: "Forsikringen omfatter: 
Skade ved trafikkuhell. Med trafikkuhell menes:

– Kollisjon, velt eller utforkjøring med sykkel som er i bruk i trafikken."

 

Så da spørs det om dette defineres som sykkeltur, eller som trening? Og om leid sykkel defineres som reisegods? Sikkert greit å ta kontakt med forsikringsselskapet som tilbyr reiseforsikring og sjekke? 

 

Sist jeg var der leide jeg sykkel kun for en dag, og da kosta forsikring 10 euro, så da var det enkelt å akseptere den kostnaden. Hvis man skal leie sykkel over lang tid kan det sikkert bli mer kostbart. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...