Gå til innhold

Progressive sykkelbriller


HeavyDude

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å anskaffe meg progressive sykkelbriller før årets Mallorcatur og sesong. 
Optikeren anbefalte Oakley Flak p.g.a. mindre buing av glasset enn andre modeller .  

https://www.oakley.com/no-no/product/W0OO9188?variant=888392104991&size=S&rxcnav=AdvancedPrescription

Noen som har erfaring med den modellen eller andre ?

Endret av HeavyDude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg hatt i flere år. Fungerer utmerket. Min optiker tok utgangspunkt i at jeg skulle se sykkelkomputeren fra sittestilling, noe som har fungert veldig bra. Jeg har fotokromatiske glass. 

Synet har endret seg så jeg trenger nye, vil da gå for helt blanke (for stisykling i skog trenger jeg ikke solglass), og så vil jeg med tanke på progressivittet se bena godt ved løping i terreng. 

Da blir de en sportsbrille som sitter godt også når man er svett, samtidig som de beskytter øynene i skogen mot kvist. 

Jeg har sett andre fotokromatiske briller siste tiden, på nett, som, skifter lynraskt, hadde vært topp om Oaklay kunne tilby dette, da de jeg har skifter litt tregt. 

Til landeveissykling ville jeg nok valgt et permanent mørkt glass. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en modell som heter "Fuel Cell". Ser ikke så rask ut som de raskeste brillene, men fine som progressive og alle Oakelyl glassvarianter passer. Den ser og bra ut på rundt hode med 61 cm omkrets. Beklager at bildet ble litt enormt 🙂20230930_112139.jpg.1cc7782c5264213aa6bfd93f6bb39b96.jpg

Endret av EspenE
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...