Gå til innhold

Diamant AR Tiagra som lekker olje fra kalipper.


Anbefalte innlegg

Sykkelen lekker olje fra kalipper både fremme og bak. Nå er jeg lei av hylende bremser så jeg tenkte å bytte dem, men er det noen rimelige kalippere som passer uten å bytte slange osv? det er Shimano BR-RS405 som står på sykkelen nå.

Jeg så på BR-MT200, men tror ikke de passer? forstår meg ikke på jungelen av kalippere og bremser :s

Noen som vil hjelpe en forvirret nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2024 at 10:46 PM, Sun Flyer said:

Det er flatmount, ikke sant? Kan du ikke bytte til hvilken som helst landeveiskaliper fra shimano? Nyere tiagra, 105, ultegra eller dura ace? Jeg har ihvertfall ultegrakaliper på shimano 405 hendler. Ellers sies det at Hope's kalipere er bedre enn shimanos og passer rett på. Gravel/CX - RX4+ Caliper (hopetech.com)

Ifølge shimano så bruker 105 kalippere BH90 slange, mens mine bruker BH59. Ser ut som det er forskjellig innvendig diameter og at man trenger forskjellig "barb"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg først sjekket om det finnes en overgang. Hvis svaret er nei blir det neste å finne ut hvilke kalipere som bruker bh59. Hvis disse er for postmount finnes det overgang som gjør det mulig å bruke pm på fm ramme/gaffel. Jeg brukte en sånn når jeg monterte ny, moderne gaffel på en eldre ramme med pm-kalipere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...