andysor Posted April 25, 2024 Posted April 25, 2024 Jeg har en Diamant Razr2 med PF30 krankhus og en FSA Gossamer krank som jeg ønsker å bytte til Shimano. For å unngå knirk har jeg skjønt at det beste er å bytte hele kranklageret til et utenpåliggende "thread in" system. Jeg har sett meg an dette. Er det så enkelt som det høres ut - bank ut det gamle, smør, press inn/skru inn det nye og nyt ny krank? Vil dette passe med det eksisterende giret mitt (SRAM Rival), eller får jeg problemer med avstand fra ramma og justering? Blir Q factor ca. det samme? Bør jeg forberede meg på knirking? Takker på forhånd for svar! Quote
JanS Posted April 27, 2024 Posted April 27, 2024 Det beste er nok å bytte til ei slik one-piece hylse av denne typen: https://www.bbinfinite.com/products/pressfit30-directfit-shimano?variant=9864617795 Quote
JanS Posted April 27, 2024 Posted April 27, 2024 Men forslaget ditt frå e*thirteen er absolutt ikkje dårleg. Quote
Recommended Posts