MrSpaceworld Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai (endret) Hei! Har en R&M Load 75 som har gått 10.000km uten å bytte noe i drivverket. Nå var det på tide. Data hentet forhandler på 2023 mod. Min er 2021 så det kan være små endringer Kassett: Shimano CUES CS-LG400-11,11-50T (På min satt det en 11-46 kasset) Kjede: KMC X11 (125x) (Jeg talte 126) Drev: 48T (Det sto ingen ting mer, men ligner på Shimano Drev Xt Fc-M780) Girsystem: Shimano XT 11-S Linkglide Byttet kassett og kjede da jeg synes at drevet så fint ut Kassett: Shimano CS-M8000 (XT M8000) 11-delt 11x46 Kjede: Husker ikke og sykkelen står på verksted, men 126x og laget for 11-delt system. Montert alt og går fint rundt kassetten. På krandrevet så hopper kjedet av etter 4-5 runder. Det "løfter" seg fra drevet. Ikke rett av, men bommer på tanna og blir liggende over sporet til det faller av. Jeg har tenkt at krankdrevet blir mindre slitt da det aldri bytter gir med andre drev så byttet det ikke. Kan det være at krankdrevet og trinsehjulene burde byttes å? Har skjønt at det er veldig små forskjeller som kan lage problemer. Har trodd det var noe slingring Har aldri skrudd på sykkel tidligere. Føler det er en jungel av forskjellige deler som alle må passe sammen. Hva er viktig ved å kjøpe nytt krankdrev? 4/5 skruefeste, antall tenner og antall gir på kassetten? Om noen har tips, råd eller bare en kommentar så setter jeg pris på det! Endret 21. mai av MrSpaceworld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plankepetter Skrevet 21. mai Del Skrevet 21. mai Hvis du har kjørt 10 000km uten å bytte kjede må du garantert bytte drev også. Drevet må passe kranken din og bør være til 11/12 delt 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrSpaceworld Skrevet 27. mai Forfatter Del Skrevet 27. mai Takk for svar! Nå har jeg omsider fått byttet drev også. Drevet som satt på: Bosch FSA WB451A-48T 104mm. Det eneste drevet jeg fant som var tilsvarende var dette: Specialized CHR TURBO, 48T, 10/11-SPD, 104BCD, 1X RING, ALLOY, W/ CHAINRING BOLTS, PRAXIS Fortsatt så har jeg samme problem. Merkelig nok setter på det gamle kjede så går det helt fint, men det er så slitt at når jeg legger det ved siden av det nye kjede så har det gamle kjede 1 ledd mer selv om de har like mange ledd. Man ser at det gamle raskt begynner å strekke leddene lenger enn det nye kjede. Legger jeg det gamle kjede rundt den nye kassetten passer det ikke pent rundt alle tennene, men det nye Jeg var i gang med å skrive en post og testet litt underveis før jeg ENDELIG fant feilen! Det er en så enkel ting at det nesten er litt flaut. Jeg satt på kjedelåsen men jeg "klikket" den aldri skikkelig på plass. På det gamle kjede var låsen så slitt at jeg klarte det for hånd. Nå måtte jeg sette ned bakhjulet og trampe på pedalen til jeg hørte et "klikk" fra kjede, og vipps. Nå går det som bare det! Endte med å bytte drevet foran trinsehjulene til girvelgeren, men med tanke på at alt dette har gått over 10.000 km så var det på tide for lenge siden. Får håpe denne posten kanskje løser problemet for noen andre i fremtiden i det minste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.