Gå til innhold

Lake størrelsesguide - spørsmål om bredde


Anbefalte innlegg

Hei! 

I fjor kjøpte jeg et par Northwave Extreme XC etter å ha lest gode anmeldelser av dem.

Jeg målte opp føttene og var fornøyd med å finne korrekt størrelse. Lite visste jeg at skoens bredde også er meget viktig.

Etter 1 time på setet har store smerter i tærne meldt sin ankomst, hver gang, og jeg har sett frem til å ta av meg skoene for en pause.

Derfor har jeg tydd til det store nettet for feilsøking. Å flytte cleatsene og justere høyden på setet har ikke hjulet på smertene. 

Konklusjonen har vært klar: for smale sko. 

Lang historie kort: Jeg har kjøpt inn et par Lake MX 238 i størrelse 42, og det er natt og dag i forhold til NWene. 

Lengden virker korrekt, men jeg er usikker på bredden. Bredden på føttene mine er 100 og 102 mm. I størrelsesguiden er Lake MX 238 oppgitt til 98 mm. 

På størrelsesguiden skal man plusse på 5mm på lengden, men det står ingenting om bredden. 

Så for å spare meg for smerter (både fysisk og økonomisk) er da mitt spørsmål: 

Hvordan skal bredden i forhold til størrelsesguiden? Spot on? Litt for små? Litt for store? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 0
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...