JorgenW Posted June 3 Share Posted June 3 Hei! I fjor kjøpte jeg et par Northwave Extreme XC etter å ha lest gode anmeldelser av dem. Jeg målte opp føttene og var fornøyd med å finne korrekt størrelse. Lite visste jeg at skoens bredde også er meget viktig. Etter 1 time på setet har store smerter i tærne meldt sin ankomst, hver gang, og jeg har sett frem til å ta av meg skoene for en pause. Derfor har jeg tydd til det store nettet for feilsøking. Å flytte cleatsene og justere høyden på setet har ikke hjulet på smertene. Konklusjonen har vært klar: for smale sko. Lang historie kort: Jeg har kjøpt inn et par Lake MX 238 i størrelse 42, og det er natt og dag i forhold til NWene. Lengden virker korrekt, men jeg er usikker på bredden. Bredden på føttene mine er 100 og 102 mm. I størrelsesguiden er Lake MX 238 oppgitt til 98 mm. På størrelsesguiden skal man plusse på 5mm på lengden, men det står ingenting om bredden. Så for å spare meg for smerter (både fysisk og økonomisk) er da mitt spørsmål: Hvordan skal bredden i forhold til størrelsesguiden? Spot on? Litt for små? Litt for store? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts