Olav Posted June 24, 2024 Posted June 24, 2024 Det er kanskje en longshot å spørre om dette her, men: er det noen som er godt nok kjent i Hamburg til å foreslå en rute for sightseeing, som varer sånn ca to-tre timer? Med utgangspunkt på HBF. Alternativt, og kanskje mer sannsynlig at noen vet: har noen forslag til kart/tjenester/nettsider der jeg enkelt kan finne forslag til slikt? Hittil har jeg mest erfaring med å sykle i Norge... Neste uke skal jeg nemlig ta tog fram og tilbake til Lyon i Frankrike for en faglig konferanse. Blir to dager på toget, og overnatting i Hamburg på veien. Denne gangen tar jeg med meg en sammenleggbar sykkel på toget, både for å komme meg rundt i Lyon og for å gjøre litt sightseeing underveis når jeg har noen timer å slå i hjel mellom togbytter. Har en del timer i Hamburg på morgenkvisten. Tenkte å legge opp en ordentlig rute, få sett så mye jeg kan av byen og så ta en dusj tilbake på hotellet og toge videre god og sliten 🙂 Quote
Olav Posted June 25, 2024 Author Posted June 25, 2024 Oppdatering, i tilfelle andre skulle lure på tilsvarende ting: Fikk svar på spørsmålet mitt av en reise- og sykkelinteressert kollega over morgenkaffen på jobben, og svaret er tydeligvis Komoot! Ikke brukt den appen før, men det ser ut til å være Stravas mer utflukts- og opplevelses-orienterte fetter. https://www.komoot.com/collection/977210/rediscover-hamburg-on-your-bicycle Fant raskt flere mulige ruter som ser fine ut, inkludert noen som byen/kommunen Hamburg selv har foreslått. 1 Quote
Fonix Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Du må ihvertfall sykle innom/gjennom Alter Elbtunnel - det er gøy. 1 Quote
Olav Posted July 1, 2024 Author Posted July 1, 2024 Fonix skrev (På 25.6.2024 den 22.12): Du må ihvertfall sykle innom/gjennom Alter Elbtunnel - det er gøy. Takk for svar, av en eller annen grunn fikk jeg ikke opp dette svaret. Bra tips, håper å få til det! Quote
Recommended Posts